Prohledat tento blog

neděle 28. června 2015

Sportovní šaty

Moje mile dámy, Vy už dávno víte, jak Já to mám se sportem...
Že jsem spíše kamarádka s knihou než přítelkyně s kolem. Že dokážu naráz přečíst 500 stránek A4, ale při uběhnutí 50 km by mi začaly již na pátém km padat postupně vlasy, na 15km  vylézat oči z důlku, na 25 km vypadávat zuby a do cíle bych se ve smrtelné agonii nejspíš doplazila jako nadporučík Meresjev 48 hodin po vyhlášení vítězů...


Můžeme se určitě potkat na hodině pilatesu, jógy, hodině latinskoamerických tanců nebo na pravidelné ranní procházce s našimi čtyřnohými mazlíčky.
Ovšem na svah, na vodu nebo do hor byste mne  vzaly leda jako roztomilého maskota.


Přesto mívám podobný výraz extáze a radosti ve tváři jako vítězi pražského půl maratonu.
Akorát třeba po návštěvě výstavy Brno - Moravský Manchester...


Proto asi i sportovní modely nemám potřebu šít. Upřímně, je nešiji ani moc ráda. Příliš práce s vyhledáváním a nákupem speciálních látek, nití, galanterních doplňků. A spousty drobných praktických vychytávek šitých na míru neživým předmětům.


Přesto sportovní modu sleduji jako součást celkové módní osvěty.
Jelikož se mi do cesty nyní pořád pletly sportovní modely Stelly Mc Cartney, které mne fascinují svou rafinovanou jednoduchostí,  rozhodla jsem se pro volnou inspiraci a zkusila ušít, dle vlastní představy, sportovní ženské šaty.


Lna šaty jsem vybrala prvotřídní, hustě pletený Jersey v černé barvě. Neodpustila jsem si vložit do modelu ženský detail v podobě úzké saténové puntíkaté stuhy.



Sportovní šaty

  • Jsou střiženy v lichoběžníkovém tvaru společně s prodlouženými krátkými rukávy.
  • Na ramenou jsou zdobeny lištami, které přechází současně v lemování širokých rukávů. 
  • Pro svou velkorysou volnost v horní části šatů není potřeba řešit žádné dodatečné zapínání. Jednoduše se přetahují přes hlavu.
  • Nakonec jsem upustila od kapes ve švu, jelikož by přidávaly na objemu v místech, kde o to nestojím.
  • Výrazného proporcionálního zúžení v dolní části bylo dosaženo precizně zkonstruovanými bočními pasovými záševky na předních i zadních dílech.
  • Zdobné stuhy jsou přišity v barvě stuhy po celé délce v obou krajích.
  • Veškeré švy jsou šity pružným dvojitým stehem, aby vydržely jakýkoliv prudký pohyb.
  • Celková délka šatů ,bez varianty s podkasáním, je pod kolena. Varianta podkasání mini.


Šaty jsem ušila za jeden večer. Druhý večer jsem jim, díky saténovým stužkám, vdechla tu pravou dávku ženskosti.




Pochopitelně v nich chodím na dlouhé procházky.  Skáču v nich přes polorozpadlé ohrady, popadané stromy a obrovské kameny u splavu. Hraji v nich petangue, šipky. Pobíhám v nich za létajícím talířem,  v návalu rodičovské lásky absolvuji vyjížďku na in line bruslích.


Jsou natolik pohodlné, že v nich ráda  medituji, čtu, pozoruji pomalu plynoucí mraky na obloze a spřádám nové a nové životní plány.





Taky, moje milé dámy máte nějaké sportovní šaty v kterých rády sportujete?


Žádné komentáře:

Okomentovat