Prohledat tento blog

neděle 5. července 2015

Puntíkované šaty pro rok 2015

 Zhruba před rokem jsem zde zveřejnila svůj první ušitý model. Jednalo se o puntíkované narozeninové šaty.


Nosím je velmi často. Upřímně, moje mile dámy, jsou mojí "srdcovkou".
Při poslední příležitosti, kdy jsem je na sebe oblékala, mi přišly již trošku unavené. Stále velmi ženské, elegantní, ale látka již nedržela tvar tak, jak bych si představovala.


Lpím na velmi málo hmotných věcech. Důvod lpění na určitých předmětech úzce souvisí se zlomovými okamžiky v mém životě. Puntíkované narozeninové šaty mezi ně rozhodně patří.



Neumím si představit, že skončí v kontejneru na tříděný odpad. Proto jsem se rozhodla udělat z nich první vzorek pro Můj soukromý archiv šatů...no, co v každé z nás je kus královny nebo hollywoodské hvězdy...


Každý rok použiji, pokud možno, stejnou látku a zhmotním v nich svou aktuální představu ženských elegantních šatů pro denní nošení. Vytvořím si tak krásnou zpětnou vazbu a společně s Vámi mohu posuzovat svůj celkový vývoj... Stále stejná velikost ? Propracovanější střih? Vyšší stupeň technického zpracování? Momentální vnímání vlastní ženskosti...


A tak jsem objednala ve stejném obchůdku, kam jsem před rokem, zavítala poprvé, úplně stejný jemný Jersey s puntíky na tmavě modrém podkladu. Po soustředěném přemýšlení u oblíbeného Nespressa s Georgem a dvou nocích plných snů o puntících, vznikl druhý vzorek mého soukromého archivu.



Puntíkované šaty pro rok 2015

  • Jsou sestaveny z předního dílu s přinechanými vázačkami, zadních vrchních dílů s olemovanou podsádkou a spodního zadního a předního dílu rovné sukně.
  • V pase jsou jednoduše sešity a spojeny vypracovaným tunýlkem s průvlekem na úzkou gumu, která vytváří spolu s vázačkami přirozené zřasení šatů.
  • Hluboký výstřih bezpečně uzavírají křížící se vázačky, které se uvazují na zádech  na jednoduchý uzel v oblasti pásové linie.
  • Výstřih je lemovaný vlastnoručně vypracovanými lemovacími proužky ze stejného materiálu jako jsou celé šaty.
  • Rukávy mají širokou rukávovou hlavici , která se směrem k zápěstí prudce zužuje.
  • Jemným řasením rukávu v horní části ramen došlo k proporční vyváženosti rukávů.
  • Celková délka šatů je těsně pod kolena.


Šaty jsem tvořila přesně tři večery od prvního nákresu. Broukala jsem si s Joe Cockerem "You are so beautiful " a " Sweet Little Woman" a cítila se úžasně. Snažila jsem se do modelu promítnou zásadní pocity, zážitky a zkušenosti minulého roku, aby měly tu nejautentičtější vypovídací hodnotu.


Kdykoliv si je na sebe obléknu, cítím se velmi Žensky. Sebevědomě. Svobodně. Inspirativně.



Takové byly i moje pocity po většinu loňského roku. Velkou měrou právě i díky návratu k šití, tomuto blogu a Vám, moje milé dámy....


Moc Vám všem děkuji za Vaše návraty a věčnou inspiraci!!!








Žádné komentáře:

Okomentovat