Prohledat tento blog

neděle 5. října 2014

Šaty pro vernisáže, výstavy, přednášky a autorská čtení

Miluji všechny tyto akce a navzdory nedostatku času se snažím alespoň jednou měsíčně  zajímavou akci navštívit.

Často na ni jdu rovnou z práce a ne vždy se hodí jít v malých černých...

Pro tyto příležitosti a časové období jsem dlouho hledala vhodnou látku a tip šatů.

Na oboje jsem narazila, pro mne,  v organizačně nejvypjatějším týdnu tohoto roku.
/ viz. prostředí v jakém vznikaly fotky.../


Látku jsem koupila při čekání na nakládku zakoupeného nábytku pro akci RRR. / viz. předešlý článek blogu. /
Jde o 100% elastický silnější žeržej.Vzor ve mě evokuje tahy malířským štětcem a skladba barev nevylučuje v šatech vyrazit i do práce.


Šaty 
  • jsou střiženy, pro mne, v lichotivé siluetě  do "A".
  • Nejsou vypasovany v pase žádnými záševky, pouze střihově mírně projmuty v pase.
  • Ústředním prvkem modelu je výstřih zv. "voda" který se dá dekorovat na mnoho způsobů.
  • Vzhledem k podzimnímu období jsem zvolila dlouhý úzký vsazovaný rukáv.
  • Nejsou vypodšívkovány, ale nosím pod nimi kombiné, aby se látka krásně po těle nesla..
  • Mají prodlouženou délku pod kolena, aby zakryly horní lem vysokých kozaček.



Šaty jsem konstruovala, stříhala a šila tři večery a jedno brzké ráno.


Hodně času mi zabrala promyšlená konstrukce výstřihu a pak jeho sestrojení. Přála jsem si, aby "voda" působila decentně, chic, uvolněně, flexibilní ve způsobech úpravy.



Rukávy se mi tentokrát vsazovaly překvapivě snadno. Jsou totiž mojí "slabinou". Prozatím...




Šaty s semnou absolvovaly už jednu výstavu a jednu odbornou přednášku. Proseděla jsem v nich několik hodin a ušla několik km po velké výstavě.





Jsou namíru pohodlné, nemačkavé a díky méně vykrojenému zadnímu průkrčníku mi nehrozí v klimatizovaných prostorách ztuhlost krční páteře.







A co Vy, moje milé dámy, jaké nové podzimní kousky už visí ve vaší šatní skříni?




Žádné komentáře:

Okomentovat