Prohledat tento blog

úterý 9. prosince 2014

Duhové pleteninové šaty

Vánoční punč, skořicový trdelník, mastný bramborák, ručně vyfouknutá skleněná ozdoba, české koledy. Spontánní polibek pod rozzářeným stromem, tradiční zazvonění pro štěstí...to jsou moje vánoční trhy.


Dlouhé procházky okolo rozsvícených stromků v zahradách, konvice horkého čaje, zeleninové polévky a pečené maso. Historické romány, nonstop rádio, huňaté přehozy, froté ponožky. To je Můj zimní čas...


Abych tu zimu přežila nakupuji kožešiny, kašmír, vlnu, samet, pleteniny. A pak z nich šiji hřejivé vesty, obrovské svetry, kabáty s vysokými límci, dlouhé rolákové šaty.



Abych přežila i vánoční nákupy, ušila jsem si speciální Duhové šaty z extrémně měkké pleteniny.




Asymetrické šaty s rolákovým límcem

  • Jsou ušity jako hadicové a oblékají se přes hlavu. 
  • Mají pouze jeden boční šev.
  • Tvarování v pase je zajištěno dvěma hlubokými záševky v předním a dvěma v zadním díle.
  • Asymetricky posazené rukávy jsou prošity dvojitou jehlou.
  • Široký rolákový límec lze aranžovat stokrát jinak. 
  • Šev rolák je  zpracován po"francouzku". Jde o dvojitý šev v jedné pracovní fázi sešitý i začištěný.
  • Záložka šatů je střižena šikmo a prošitá dvojitou jehlou.




Šaty se ušily skoro samy za dva večery. Použít jsem mohla jakékoliv barevné nitě jelikož všechny s pestrou látkou lehce splynuly. Začišťovala jsem hustým obnitkovacím stehem a dávala si pozor, abych látku příliš při šití nenapínala, aby nevznikaly nežádoucí varhánky.


Už nyní ty šaty na svém těle miluji, jejich měkkost, poddajnost, rafinovanost a variabilitu.





A co Vy, moje milé dámy, jak trávíte svůj zimní čas ?


1 komentář: