Prohledat tento blog

neděle 23. listopadu 2014

Oversize svetr pro chladnější dny...

Vše, co k odpočinku v sychravých podzimních dnech potřebuji je teplý voňavý nápoj, poutavá kniha, kvalitní tmavá čokoláda a obrovský pestrobarevný svetr.


Čím je svetr větší tím je lehčí jeho konstrukce i následné šití.

O barvě a struktuře úpletu jsem měla jasno. Já vím zase tmavě modrá, ale, vidíte tam moje milé dámy, i tu zelenou. Fakt tam místy je...
Látka je tedy temně modrý polyacryl s pestrobarevnými nopky.



Střih jsem konstruovala dle schématického plánku načrtnutému ve vlaku. Velikost jsem korigovala podle jiného oblíbeného svetru.



Oversize svetr

  • Přední díly jsou delší než díly zadní.
  • Díly jsou velkoryse střiženy v hrudní části. Můžou tak nahrazovat třeba šálový límec nebo falešné sedlo.
  • Zadní díly jsou vypasované a střiženy jako "krovky brouka Pytlíka"
  • Rukávy jsou kvůli celkové siluetě velmi úzké a spíše delší.
  • Svetr nemá žádné, ani skryté, zapínání.  V mém případě ho nahradí pásek, brož, nic...
  • Veškeré švy jsou sešity a začištěny cik cak stehem.




Svetr jsem stříhala a jednotlivé díly přes sebe různě překládala, rolovala, přišívala dvě odpoledne.


Ušila jsem si praktický, hřejivý a chic model, v kterém mužů být každý den jiná, protože  svetr se dá nosit na mnoho způsobů.



Ve volné dny oversize svetr oblékám místo županu, balím se do něj při sledování oblíbeného seriálu a večer si ho beru, když jdu na rychlou kávu k sousedce přes zahradu...


 A co Vy, moje milé dámy, máte taky v oblibě oversize svetry? A nosíte pouze vlastní, nebo je jednoduše berete svým partnerům, synům, kamarádům, milencům...?











1 komentář: