Prohledat tento blog

neděle 2. listopadu 2014

Kabátek Marilyn Monroe

Při prvním láskyplném oslovení  "ty moje malá Marilynko", jsem se nejdřív zarazila, následně naoko urazila a nakonec vyrazila do cvičného protiútoku . Můj "James Bond" totiž ještě nebyl rodiči ani plánovaný, když slavná Marilyn  Monroe byla na pomyslném vrcholu slávy. Ani jsem netušila, že o MM vůbec něco tuší...

Bylo mi trpělivě vysvětleno že MM byla, je a bude vždycky, pro většinu mužů,  ztělesněním naprosté ženskosti....
Nakonec proč ne, horší by bylo, kdyby mne pravidelne tituloval " Michellinkou" . A jistě ne v souvislosti s gurmánskou hvězdou.

My bychom se s MM kamarádkami asi nestaly, ale lekcí v pózování před objektivem fotoaparátu a oddaných pohledů na svého vyvoleného bych využila s radostí...


Na Merilyn jsem narazila při shánění látky na " pršiplášť".
Dívala jsem se po pogumované pestře vzorované látce,  nejlépe s příměsí goratexu.
Při prohrabování kupónů mi na hlavu málem spadla právě MM. Šlo o tzv. prošev.
100% polyester s ozdobným prošitím do kostek o rozměrech 6,5x5 cm a z rubové strany podložený černou podšívkou. Mezi lícní stranou a rubovou je vložen navíc slabý vatelín pro zateplení látky. Zn. IDEAL...


Střih kabátku jsem zvolila pro můj typ postavu doslova vražedný. Ale Marilyn byla cela oblá a já měla chuť experimentovat. Navzdory proslulé oblosti MM jsem si střihla typ kabátku hranatý, do "A" bez zvýrazněné linie pasu a s trumpetovými rukávy.
 Po týdnech nucené abstinence v šití, mě ohromné bavilo si hrát a experimentovat, přesto jsem si dávala obrovský pozor na celkové proporce kabátku např.,  aby jeho spodní lem neskončil v nejširším místě mého těla,  nebo rukávy nepůsobily jako části sukně.




Kabátek 

  • je ve všech svislých švech prošitý, aby opticky siluetu prodloužil
  • rukávy jsou široké, v délce 7/8, aby bylo vidět nejsťíhlejší část ruky
  •  rozšíření předních i zadních dílů je regulovano krátkými prsními záševky
  • zapínání je řešeno jumbo patentkami mé oblíbené značky

  • přední díl zdobí dvě praktické zaoblené kapsy velikosti ženské ruky

  • obrovská kapuce z kvalitní černé vlny lemovaná persianem nahrazuje vysoký límec a noblesně chrání tvár i krk před poryvy větru.




  • zadní díl je ozdoben tzv. "Dior záhybem". Jde o rozparek podložený látkovým dílem. V tomto případě totožným s vrchní látkou, aby při rozevírání na sebe upozorňoval tak akorát





  • celková délka je záměrně zvolena krátká, zhruba na šířku dlaně pod linii pasu
  • dolni lem je olemován šikmým saténovým proužkem v černé barvě.
  • všechny švy jsou začištěny, aby kabátek i z rubu působil chic



Celková doba konstrukce, střihání a šití mi zabrala tentokrát asi 20 hodin času. Musela jsem kvůli vyváženosti proporcí model neustále zkoušet. Také jsem, při zhotovování, postupovala velmi pečlivě, promyšleně a bezchybně. Látka při párání zanechává viditelné stopy.

Chic podzimní kabátek se, navzdory svému střihu, nenásilně zabydlel v mé nové skříni.
Určitě bude dělat společnost černým šatům na plánované návštěvě muzikálu v Praze.
Spolu s úzkými kalhotami a teplým rolákem jistě zvládne svižnou procházku podzimním parkem nebo úprk letištním terminálem při poslední výzvě k nástupu do letadla..




Moje milé dámy, doufám, že tak jako já, zkoušíte čas od času porušovat daná pravidla, posouváte nastavené hranice a tiše se radujete z neškodného rebelství.








1 komentář:

  1. super radusko. kam se na tebe hrabou coco Chanel, Pierre Cardin,Jean Paul Gaultier,Yves Saint Laurent a dalsi francouzsti navrhari….

    OdpovědětVymazat