Prohledat tento blog

neděle 11. ledna 2015

Svetrománie


V tomto týdnu jsem se potýkala, jako většina z Vás moje milé dámy, s nepříjemným nachlazením.
Neslušelo mi to, necítila jsem se ve své kůži a provázel mne všudypřítomný pocit únavy a chladu.


Jelikož mozek nebyl schopný přemýšlet nad složitými střihy a tělo odmítalo stát u šicího stolu déle než dvě hodiny vkuse, rozhodla jsem se pro hravou a rychlou improvizaci.


Podařilo se mi ušít tři praktické modely, které vznikly z cca metrových zbytků látek.

1. Lurexový puzzle svetřík
Látku jsem získala jako bonus k opakovanému nákupu. Jde o lesklý bledě modrý lurex.
Rukávy jsem nastavila zbytkem látky z šatů pro výstavy a vernisáže.
Střih jsem vytvořila dle oblíbeného tenkého svetříku.

  • Střih je mírně projmutý, délka na šířku dlaně pod pas.
  • Výstřih má tvar nehlubokého "V"
  • Podsádka výstřihu je podložena zažehlovacím vlizelínem a začištěna ručně skrytým stehem.
  • Rukávy jsou úzké, dlouhé, záměrně nastavené jinou látkou v různých místech.


2. Svetr s širokým lodičkovým výstřihem
Použita pletenina z duhových šatů. Střih částečně zkopírovaný ze starého svetru koupeného v secondhandu.

  • Střih jemně tvarovaný již při stříhání.
  • Rukávy součástí předního i zadního dílu. Délka pod lokty.
  • Záložka střižena a začištěna šikmo, délka v delším bočním švu končí v polovině boků. 
  • Kratší boční šev je nařasen pomocí 20 cm dlouhé barevné pruženky, pevně zašité zrubu.
  • Výstřih je lodičkový, široký, umožňující více variant stylizace. Podsádka je začištěna z rubu ručním skrytým stehem.



3. Nopkový svetr s rolákem a vázačkou v pase
Látka je větší zbytek tmavomodré pleteniny z oversize svetru. Střih v základu vykopírovaný z duhových pleteninových šatů.

  • Střih je úzký, délka do poloviny boků.
  • Záložka tvoří v zadním i předním díle tvar "usmívajících se rtů"
  • Rolákový límec je velkoryse střižený jak do výšky, tak i do šířky. Šev je zpracován "francouzsky", aby byl pěkný při jakémkoliv způsobu ohrnutí.
  • Rukávy jsou dlouhé, úzké, atypicky střiženy i nasazeny a mají efektní koženkové záplaty.
  • Hrubě zpracována a volně provlečená vazačka v pase umocňuje variabilitu modelu.



Každý ze svetrů jsem tvořila cca 3 -4 hodiny.
Modely jsou záměrně natolik rozdílné, že je mohu nosit při spoustě příležitostí. Jejich materiál mne zahřeje a vrátí barvu do tváře.


Nachlazení ztrácí na síle.


Příští týden se mohu směle pustit do dalšího modelu z osobní řady " Haute couture"...



A, co Vy, moje milé dámy, posloucháte své jediné a jedinečné tělo a dopřáváte mu odpočinek, když Vás o to žádá nebo jedete na doraz a zastaví Vás až absolutní vyčerpání?







Žádné komentáře:

Okomentovat