Prohledat tento blog

neděle 25. ledna 2015

Melírované pleteninové šaty

Moje milé dámy, pamatujete si na chic Duhové pleteninové šaty?
I Vám se líbily tolik, že měly několika násobně vyšší počet přečtení, než jiné příspěvky.


Našila jsem jich za ty dva měsíce víc než dost. Ale pořád ne tolik, aby uspokojení a radost z tvoření nahradila rutinní výroba...
Stále  je to o "mužů...chci...s radostí...." a ne o "musím...kolik ještě ?...bohužel, nestíhám..."


Nikdy nešiji stejné šaty. Nechci a myslím, že to ani neumím. Dost si zakládám na tom, aby mi po "světě" nechodily dvě Madame chic ve stejném modelu.
Nezapomínám na vlastní nepříjemné pocity, kdy jsme se s budoucí kolegyní sešly na přátelském pracovním setkání, ve zcela totožných šatech ze značkové konfekce. Kolegiálně  jsme se sobě vyhýbaly...

Souhlasím, že inspirace kvalitními originály je přínosná. Sledování sezonních trendů je bezesporu profesionální. I já vycházím,  při prvotním skicování, z aktuálních linií a barev.
Ovšem při následném dolaďování s konkrétní madame "šikovou", jak nás trefně tituluje Můj pubertální syn, a během samotného šití modelu, už nechám převládat vlastní praktickou tvořivost. Tu posunu detail zapínaní výše, tam zakryji nepatrným záhybem malou nedokonalost figury, výrazným prvkem upozorním na majitelčinu hlavní přednost.


Ráda šiji pro konkrétní nositelky. Znám jejich postavy, jejich potřeby,  jejich záměry... Každá z nich je originální osobnost. Každá si zaslouží ty "svoje  chic šaty"



Poslední pleteninové šaty této sezóny jsem šila pro velmi atraktivní, vitální a vytíženou Madame chic.


Chce v nich absolvovat odpolední obchodní schůzky, operativní porady se zaměstnanci, školkové besídky svého syna,  obstarat rodinný nákup a posedět půl hodinky v oblíbené kavárně a vyřídit soukromou agendu.



Melírované pleteninové šaty

Látka je prvotřídní pletenina německé kvality.



  •  Již při stříhání došlo k tvarování na majitelčiny míry.
  • Díky elasticitě pleteniny není potřeba dalšího tvarování pomocí záševků.
  • Rukávy jsou velmi úzké a na přání prodloužené cca o 5 cm. Přes zápěstí vytváří efektní řasení a mohou částečně chránit ruce před chladem.
  • Atypicky střižený límec poskytuje ochranu krku proti ofouknutí ze špatně nastavené klimatizace.
  • Velkorysost materiálu límce nabízí nespočet možností rolování límce a stylizace nošení šatů, nevyjímaje jednoho holého ramene.
  • Čistotu bočních linii nenarušuje žádný zip. Šaty se mohou oblékat přes hlavu díky širokému límci.
  • Délka šatů je těsně ke kolenům. 




Šaty se šily skoro samy. Stačily mi na ně tři klidné večery.
Volná inspirace duhovými pleteninovými šaty je zřejmá.




Ostatně,  na inspiraci jsem tento týden narážela doslova na každém kroku.

 Při cestě na pracovní oběd jsem míjela velmi zajímavě lomenou a efektně nasvícenou budovu. Okamžitě se mi v hlavě promítl chic model z látky poseté pajetkami.

Při sledování filmu v kině jsem pochopila, že kvalitně odvedené řemeslo a po svém pojatá inspirace, umožní zcela introvertnímu herci zahrát elegantně, s požitkem a bez křečovitého přehrávání extrovertního fotografa.

Neplánovaný hamburgerový večírek s pohodovými sousedy mi seslal jasnou představu nových prostor šicí dílničky...


A o tom to celé asi je...  O chuti a chtění vidět, slyšet, vcítit se a nepolevovat v uskutečňování svých vizí. O pokoře k originálu, ale i o víře ve vlastní potenciál. O tvrdé práci, zasloužené odměně a schopnosti čelit závisti a omezenosti...


A co Vy, moje milé dámy, kdo a co Vás inspiruje? A jste Vy samy inspirací pro druhé?


Žádné komentáře:

Okomentovat