Prohledat tento blog

neděle 4. ledna 2015

Červené sametové šaty

Dostala jsem pozvánku na  lednovou milongu.  Milonga je tančírna, kde se tančí argentinské tango.
Půjdu moc ráda a mám důvod ušít si chic taneční šaty...


Tanec miluji. Ráda ho pozoruji, ráda ho sama provozuji.


Bohužel si uvědomuji, že čím jsem starší, nacházím důvod tančit pouze v okamžicích vrcholného štěstí, nebo vrcholného propadu...


Zažila jsem období, kdy mi tanec zachránil zdravý rozum. Cítila jsem se absolutně vyhořelá. Fyzicky i psychicky. Trpěla jsem chronickou nespavostí a byla zralá tak akorát na "skok do odpadní jímky".




Začala jsem salsou, pokračovala flamengem a skončila u argentinského tanga. Každý rok jeden tanec.

Argentinské tango jsem si zamilovala od prvních ostýchavých krůčků...
Zůstává pro mne nesmírně smyslové, smyslné, ale nikdy vulgární. Je pro mne tancem důvěry, svobodné improvizace, chvilkové intimity a souznění podobně naladěných lidí...


Argentinské tango provází melancholická hudba, tlumená světla a hodně červené a černé barvy.


Barvu látky jsem proto zvolila tlumenou červenou.
Materiál je prvotřídní samet, kvůli absolutní svobodě pohybu, elastický v obou směrech.


Díky citlivosti zvoleného materiálu na párání i žehlení, jsem zakoupila, bez ohledu, na vysokou cenu, raději o pár desítek centimetrů látky více. Předvídatelnost se vyplatila...



Červené sametové šaty
  • Střih lehce kopíruje postavu.
  • Šaty se skládají ze živůtku a sukně.
  • Živůtek je vpředu přesně modelován prsními záševky a v zadní části šikmými pasový mi šikmými záševky.
  • Šaty se díky hlubokému výstřihu dají obléct přes hlavu a není potřeba deformovat šaty žádným zipem.
  • Dekolt zdobí křížem přeložené légy přišité k předním dílům živůtku pod prsy a v dolní části k přednímu dílu sukně.
  • Zadní pasová léga přesně navazuje na překřízené légy předních dílů živůtku a je s nimi spojena bočními navazujícími švy.
  • Sukně má v předním i zadním dílu hluboké pasové záševky. V zadním dílu jsou úmyslně vymodelovány tak, aby opakovaly motiv překřížení předních dílů.
  • Veškeré zajímavé prvky jsou záměrně směrovány k pasu.
  • Sukně má nezbytný zadní rozparek pro volnější pohyb při tanci.
  • Původně navržené rozparky u tříčtvrtečních rukávů jsem v úplném závěru, pro vyváženost proporcí, zrušila a rukávy přiměřeně zúžila. 
  • Délka šatů je těsně po kolena /v klidové pozici./

Střih a zhotovení šatů pro mne představují osobní "haute couture".
Střih jsem konstruovala a šaty šila určitě 20 hodin. Mnoho detailů a dokončovacích prací jsem došívala v ruce. Abych se vyhnula jakémukoliv párání, některé díly jsem stříhala a sešívala znovu.




Poslechla jsem si mnoho skladeb argentinského tanga, než jsem byla s výsledkem maximálně spokojena. Také focení místy lesklého sametu by vydalo na samotný odborný článek...


Plánuji šaty využít vícekrát. Divadlo, Opera, koncert vážné hudby, významná osobní událost. Umím si je představit s kůží, kožešinou, kašmírovým přehozem i partnerovým sakem ledabyle přepásaným úzkým páskem.

Dekolt, především jeho střed,vybízí k zdobení zajímavými brožemi. Jednu luxusní s iniciály CC jsem si už vyhlídla...



A co Vy, moje milé dámy, tančíte rády? A vlastníte chic taneční šaty?


1 komentář: