Prohledat tento blog

neděle 15. února 2015

Nebeské šaty s plastikou

Při jedné přátelské večeři jsem se setkala s milovníky moderního umění. Také náš hostitel měl dům plný abstraktních obrazů, plastik a soch.


Hovory všech zúčastněných se točily výhradně kolem výtečně připraveného jídla a moderního umění. V diskusích jsem se místy ztrácela. Pravděpodobně jediná, jsem ten večer ve vystavených obrazech a plastikách neviděla, to co ostatní.




Pozorný hostitel si mého rozpoložení všiml a nabídl mi, že si můžeme udělat příjemnou procházku po galeriích moderního umění a zkusit ve mně probudit, alespoň, pochopení pro moderní umělce. Souhlasila jsem.


Už na vánoce jsem "zavadila" o  tvorbu moderního umění. Jedním dechem jsem přečetla knihu o životě  Medy Mládkové, známe sběratelky moderního umění. Hluboce na mne zapůsobilo nejen její vlastenectví a odvaha, ale i rafinovanost, urputnost a vytrvalost s  jakou realizovala, krok za krokem, svůj velký sen. Sen dostat do výstavních síni předních světových galerií tvorbu jednoho z prvních abstraktních malířů. Čecha Františka Kupku.


Pravděpodobně jste, moje milé dámy, zaznamenaly, že Kupkovy obrazy se prodávají za neuvěřitelné ceny a dokonce jeho obraz s názvem "Modrá", vydražený r.2012 za skoro 56 milionů Kč je zatím nejdražším uměleckým předmětem od českého autora na světě.


Meda Mládková, díky osobní známosti s Mistrem, vytvořila z jeho výtvarných prací jednu z nejucelenějších soukromých sbírek na světě. Daleko později, pro potřeby své sbírky vybojovala vhodné prostory v Praze  a vytvořila z nich muzeum Kampa.
Zde jsme se rozhodly zahájit moji pouť za poznáním abstraktních umělců a jejich tvorby.


Z respektu k mému úžasnému průvodci, k vystavovaným dílům, k atmosféře místa a kvůli vlastnímu pohodlí jsem si ušila Iiniově prosté, nebesky modré šaty.



Látka je  velmi silná hrubší pletenina s fleecovým podložením na rubové straně. Vzhledovou robustnost vyvažuje jemná modř nebe.



Nebeské šaty s plastikou
  • Střiženy v jednoduché mírně rozšířené linii "A"
  • Rukáv je dlouhý a úzký
  • Výstřih je tvarovaný, lodičkový. Podložený pruhem podšívky.
  • Plastické ozdobné prošití se vyskytuje ve výstřihu předního i zadního dílu a spodních okrajích rukávů. 
  • Záložka je prošita dvojitou jehlou
  • Celková délka je pod kolena.





Šaty, díky zvolenému materiálu, byly po celou dobu "výpravy" velmi kompaktní,  pohodlné a hřejivé. Prvek plastického prošití a promyšlený, zdánlivě jednoduchý střih modelu, podtrhují mé přednosti.


 Barva modelu lichotí barvě mé pokožky a navíc, pokud inspiruje druhé k milým projevům náklonnosti, proč je nepovýšit na model velmi povedený ...


A co, Vy, moje milé dámy, visí  i Vám ve skříni pár povedených modelů ?


1 komentář:

  1. Waw! Krásné a působivé šaty. K tomu inspirující myšlenky. Skvělá práce.

    OdpovědětVymazat