Prohledat tento blog

neděle 22. února 2015

Lehký jarní kabát županového typu

Tak mě ta mrcha chřipka taky dostala. Zaútočila tvrdě a nekompromisně. Srazila mne na kolena, drtila mi vytrvale všechny kosti a klouby v těle. Na hrudník mi pokládala těžší a těžší kameny, aby se mi nedostávalo dechu a udržela mě v nečinnosti a apatii co nejdéle. Povedlo se jí to na celý tento týden...


Nefandím chemickým preparátům a raději opakovaně podstupuji odběry krve a různá prosvícení těla.





Doma pak nasazuji horké nápoje se zázvorem a pomalu vařené, silné hovězí vývary. Oblíbenou kávu, dočasně, vyměním za čerstvé zeleninové šťávy a ovocná pyré. Ranní croissanty za vločkovou kaši.


Tři dny jsem prospala. Čtvrtý den jsem, po 12- ti hodinovém spánku, natajno vyrazila do šicí dílničky. Alespoň si pohladit novou zásilku látek... 16. schod a moje hlasité sýpání mne prozradilo. Nemilosrdně jsem byla, vlastním rodičem, dostrkána zpět do postele. Pátý den jsem, velmi pomalu,  zdolala všech 32 schodů a zabalena v dece" terapeuticky" poseděla v dílničce a nasávala její typickou vůni. Já vím, moje milé dámy, tomu se říká posedlost.

Šestý a sedmý den  jsem se vybičovala  k činu a s pravidelnými dvouhodinovými přestávkami jsem ušila jednoduchý jarní kabát županového typu.




Typ kabátu je zvolen s lehkou nadsázkou. Humor prý také léči....






Jako materiál jsem použila dvojbarevný fleece. Je měkký, lehký, tvárný a hřejivý. Vrchní barva je praktická, zeštíhlující. Barva spodní lichotivá k mojí pokožce a barvě očí.


Chybějící podšívka sice model odlehčuje, ale klade důraz na precizní začištění všech švů.




Lehký jarní kabát županového typu

  • Střih je sesazen z mnoha tvarovacích dílů.



  • Švy bočních, předních i zadních dílů jsou viditelně podélně prošity, takže opticky postavu prodlužují.
  • Límec je polovysoký.
  • Klopy kontrastní barvy širší.
  • Podsádky předních dílů podlepené. Podsádka zadního dílu prošita, ozdobena visačkou a praktickým poutkem.
  • Rukávy jsou dvoušvové, široké.
  • Záložka prošita a pečlivě začištěna.
  • Celková délka kabátu ke kolenům.
  • Zapínání na dvě jumbo průhledné plastikové patentky.
  • Vázačka je dvojbarevná s jedním zkoseným koncem.





Kabát jsem šila dvakrát více hodin, než je u mne obvyklé.


 Focení se taky muselo odehrávat v úplně jiných kulisách, než původně zamýšlených. Čerstvý vzduch mne po týdnu izolace doma zkrátka porazil. Zahrada u domu byla střízlivá volba.


A jak se, Moje milé dámy, hýčkáte v období nemoci Vy ?


Žádné komentáře:

Okomentovat