Prohledat tento blog

neděle 1. března 2015

Kostýmková asymetrická sukně

Stále jsem ve stavu nemoci. Tento týden jsem absolvovala různá vyšetření v nemocnici. Skutečně inspirativní prostředí...


K únavě se připojila mírná melancholie a  absolutní časová dezorientace.
Nejsem schopna dodržovat svůj obvyklý denní režim. Po hodině soustředěného šití, nabírám další potřebné síly poleháváním na gauči a sledováním oblíbených YouTube kanálů nebo prohlížením tisíce pinů na Pinterestu.


Přečetla jsem "Moji pařížskou revoluci" od Andrei Sedláčkové, režisérky filmu Fair play. Sjela aktuální díly 3. série The Great British Sewing Bee. A jelikož mne opustil můj pověstný apetit, trošku morbidně, jsem shlédla veškeré dostupné epizody Hannibala.
Nikdo se semnou už nechce dívat...  za a) seriál nechápou,  b) nelíbí se jim hl. představitel Dr. H. Lectera, c)  je jim z děje seriálu nevolno ...

 Já jsem vším v seriálu fascinována. Obrazem, hudbou, dějem,  charaktery postav. Nejvíce jsem opojena charismatem herce M.M. Podlamují se mi kolena z jeho vytříbeného vkusu. Pochopitelně v oblékání. Jeho obleky beru jako studijní materiál. Často zastavuji obraz, abych mohla studovat detaily vzoru látky,  barevných kombinací, způsob sestavení modelu.


Taky pod vlivem tohoto seriálu, jsem se zaměřila při nákupech látek více na látky oblekové. Měla jsem obrovské štěstí, protože jsem ve výprodeji loňských vzorů narazila na kvalitní, nadčasové skvosty a za zlomek původní ceny.


Kalhoty mojí postavě moc nesluší,  šatů jsem teď ušila hodně, proto volba padla na nějakou chic sukni.


Masochisticky jsem se rozhodla pro středně složitý model z kostkované látky s příměsí kvalitní italské vlny.


Při tvorbě z kostky jsem musela dbát neustále na návaznost vzoru. Jak při stříhání, tak samotném šiti. Ta troška mentálního tréninku Madame chic rozhodně prospěje...




Kostýmková asymetrická sukně
  • Při vytváření střihu jsem si na díly nakreslila pomocný rastr pro dodržení návaznosti vzoru
  • Přední i zadní díly mají tvarovací pasové zásevky.
  • Levý přední díl zavinovací má asymetricky zkosenou záložku.
  • Pravý přední díl a zadní díly mají rovnou záložku.
  • Zip je všitý skrytě v bočním švu.
  • Zapínání na dvě kovové patentky.
  • Do pásku byla všita praktická poutka na pověšení sukně na ramínko.
  • Pásek je 4 cm široký a oživený našitou rypsovou stužkou 1,5 cm širokou.
  • Stužka je použita i na olemování zavinovacího předního levého dílu.
  • Sukně díky oběma úhledným stranám nepotřebuje podšívku.
  • Celková délka sukně je ke kolenům.
 
 
 

Sukni bych normálně šila dva večery. V současném rozpoložení: 4 dny po hodině a půl...
Plánuji ji nosit s rolákem, elegantní halenkou, kvalitním jersey tričkem. Doplním sakem, koženou bundou, kabátem, vestou.
Je nesmírně pohodlná, rychle oblečená, díky příměsi vlny elegantní, nemačkavá a hřejivá.


Na případnou schůzku s Dr. Hannibalem Lecterem, někde na veřejnosti,  bych si ji s potěšením oblékla. Myslím, že by vedle jeho trés chic obleku obstála bez výhrad...


A co Vy moje milé dámy, rozpoznáte kvalitní obleky, nebo dokonce,  kvalitní muže v kvalitně ušitých oblecích?....



Žádné komentáře:

Okomentovat