Prohledat tento blog

neděle 8. března 2015

Ikonická halenka

Probouzím se už za světla. Den se prodlužuje. Nevracím se domů za tmy.


Na zahradě se dá vypít hrníček horké kávy, i když ho musím pevně držet, aby mi ho vítr nevyrval z ruky.
V květinářstvích se objevují nádherně barevné kytky.
Lidé se už začínají více odhalovat. Uspěchaným kolemjdoucím je vidět do obličeje a rozevřené kabáty za nimi povlávají jako křídla státem chráněných dravců...
Moje knihovna rozšířila návštěvní hodiny až dlouho do večera a přidala řadu zajímavých přednášek a literárních večerů.
Taky musím stihnout alespoň jeden hudební večer v oblíbeném jazz klubu.
Těším se na všechny akce jako blázen, protože jsem díky nemoci byla skoro tři neděle izolována.
První jarní paprsky si patřičně vychutnávám a čerpám tolik potřebnou energii.


Při pohledu do skříně zjišťuji, že nemám žádnou chic halenku na jaro.
Ale mám naštěstí dost vhodných látek. Ve smetanové, červené, béžové, tm. modré barvě...


To by šlo... Potřebuji, aby přednostně  barevně a stylově doplnila kostýmkovou asymetrickou sukni a kabát županového střihu.


Hledám splývavý, lehký, nemačkavý materiál. Volím krep žoržet. Nikdy jsem z něho ještě nešila... Vybírám moji oblíbenou barvu. Připomíná mi  jasnou noční oblohu...


Látka se chová nevypočitatelně. Vlní se, uhýbá, přesahuje, neleží klidně a nečeká... Ovšem na odhodlanou madame chic si nepřijde...


Kvůli pohodlí a dostatečné volnosti pohybu jsem zvolila lehce áčkový střih a raglánové rukávy,  původně střižené v kuse, modelované pouze malým ramenním záševkem. Vymodelovat rukáv na má úzká ramínka a širší paže mě stálo hodně přemýšlení a trpělivosti.


Dumání, soustředěné stříhání, opakované zkoušení. Milimetrové posouvání linií, nespokojené vzdychání. Vzteklé trhání látky, ukvapené vyhazování do koše. Vytahování z koše, přežehlování, nové stříhání.



 Díky vlastní vrozené zarputilosti a pragmatické "asistentce" se halenka  za tři večery vyloupla v celé své ikonické kráse.



Ikonická halenka
  • Střih má mírně "áčkový"  tvar.
  • Přední díl má dva protilehlé sklady u výstřihu.
  • Výstřih kulatý, nehluboký bez límce.
  • Zadní díl má malý 6 cm dlouhý rozparek u výstřihu pro pohodlné oblékání.
  • Zapínání je na látkové poutko a knoflík "pecka".
  • Knoflík je vlastnoručně potažený zbytkem látky z asymetrické sukně.
  • Výstřih olemovaný podsádkou.
  • Raglánové rukávy střiženy jako tříčtvrteční, dvoušvové, modelované přesně, už při tvorbě střihu.
  • Celková délka halenky na šířku dlaně pod pas.




Odměnou za peripetie při modelaci,  mi je přirozeně splývavá, pohodlná, neformální a velmi ženská halenka.



Moje milé dámy, vzpomínáte si, která slavná madame proslavila tento typ halenek? Její iniciály jsou G.K. a provdala se za knížete Rainera III. ...


Žádné komentáře:

Okomentovat