Prohledat tento blog

neděle 22. března 2015

Semišová sukně se sklady a skládaným sedlem

Jsem " skladatelka" .  Praktická. Efektivní. Kreativní.


Jako dítě jsem nadšeně skládala hrady z dřevěných kostek a roztodivné zemědělské stroje ze stavebnice Merkur.
O dvacet let později, jsem se s vlastními dětmi, proskládala mateřskou. Díky bohu za  vesmírné stanice, hasičské vozy a  Barbie zámky z umělohmotného lega.
Nedokážu poskládat komplet rubikovu kostku, ani labuť, či velblouda origami technikou.


Naopak exceluji v efektivním skládání použitého nádobí do myčky, vypraného prádla do šuplíků a rozházených bot do botníku.
S láskou a něhou pravidelně skládám do komínků štočky nakoupených látek, rýmované vzkazy pro své blízké nebo čerstvě upečené makronky na talíř.
Vytrvale skládám zas a znova své sny, představy, příběhy, příležitosti, životní scénáře...


Momentálně také skládám mnohočetné záhyby na několika sukních.


Svislé sklady dokáží opticky prodloužit postavu úplně stejně jako svislé pruhy. Vodorovné sklady používám převážně ke korekci horní části těla.


 Skládané sedlo byla další meta, kterou jsem se pokusila posunout vlastní krejčovské umění na vyšší úroveň.




Na sukni jsem použila nejtenčí semiš, co jsem mohla sehnat, v módní Marshalla barvě.


Sukně se sklady a skládaným sedlem
  • Dominantní sedlo je střiženo zvlášť v trojnásobné výšce než je konečná poskládaná výška.
  • Sklady jsou pouze na předních dílech a jsou 2 cm široké.
  • Je komplet vypodšívkováno.
  • Zadní i přední díly mají po dvou skladech ven a dvou dovnitř.
  • Sukně je tvarována zadními pasovými záševky.
  • Skrytě všitý zip je umístěn v zadních dílech sedla.
  •  Celková délka sukně je ke kolenům.







Sukni jsem šila tři večery a držela se všech doporučených pravidel: stříhat vždy v jednom směru Přizpůsobit napětí nitě, jehly i rychlost šití neklouzavosti a nepoddajnosti materiálu. Velmi opatrně  p ř i k l á d a t  žehličku  a   z l e h k a  přejíždět přes plátýnko...


Skládání bylo o radosti. Taky o soustředění. Někdy o napětí. Rozhodně o trpělivosti. Výsledek ale stojí  zato. Sukně je velmi efektní. Je Originální. Je prostě chic !


 A co Vy, moje milé dámy, jakými skladatelkami jste ve svém životě Vy ?



Žádné komentáře:

Okomentovat