Prohledat tento blog

neděle 27. září 2015

Koženkové podzimní šaty

Tento týden se mi chtělo trošku experimentovat. Ne se střihy, ale materiálem.


 Mezi rehabilitacemi jsem měla čas shlédnout, pro inspiraci, několik přehlídek F/W2015. Dior, Chanel, Versace, Fendi...


Hodně kůže, latexu, lesku, kovu, bot vysokých až nad kolena.
Semiš, třásně, transparentní hranaté podpatky. Střihy úzké, rozšířené, áčkové. Barvy od neutrálních, přes pastel až po duhu. Vzory zvířecí, kruhy, kola, kosočtverce.


Fajn. Jen si vybrat !


Doma jsem měla vínovou koženku. Chodila jsem kolem ní "po špičkách". Původně jsem z ni plánovala ušít širokou maxi sukni, ale po shlédnutí přehlídek mi v hlavě "probleskovaly" nákresy áčkových podzimních šatů.


Pár tahů pastelkami, pár chic detailů, správně vybraná podšívka a už jsem se ztrácela ve vlastním meziprostoru...


Jelikož šlo o velmi jemnou koženku, pracovala jsem s ní, jako s pravou kůží. Patku jsem si podlepovala malířskou páskou. Výstřih a průramky prošívala přes hedvábný papír a na uhlazování švů používala ostré pravítko,  nehty, těžítka. Žehlička se jenom zlehka dotýkala podšívky v barvě malin.



Koženkové podzimní šaty

  • Jsou střiženy do pohodlného a lichotícího  tvaru "A"
  • K předním dílům se našívaly boční tvarovací díly.
  • Zadní i přední díly mají tvarovací záševky: pasové, ramenní, prsní.
  • V zadním díle je všitý dlouhý umělohmotný zip.
  • Celé šaty jsou vypodšívkované a jsou bez rukávů.
  • Výstřih je ozdoben dvěma drobnými protilehlými sklady.
  • Výstřih, průramky, svislé členící švy jsou na šíři cca 5 mm prošity.
  • Délka šatů je pod kolena.


Přiznávám, že šití z koženky nebylo snadné a dlouho se mi do materiálu nechtělo střihnout, ani píchnout. S vědomím, že nesmím ušít ani steh nakřivo, že párání nepřipadá v úvahu, jsem se do toho pustila.


Jedinou kulisou při třídenním maximálním soustředění mi byl tikot hodin. Spokojené předení kočky. Trochu hlasité odfukování spícího psa. A experiment vyšel! Výsledek potěšil!


Šaty jsou díky malinové podšívce pohodlné a teplé. Hodí se do podzimních Sychravých dnů a zimních chladných rán. S rolákem na různé pochůzky po městě. S halenkou na služební cesty po celé republice.


A co Vy, moje milé dámy a kůže, latex, koženka. Nosíte? A v jakých barvách?



Žádné komentáře:

Okomentovat