Prohledat tento blog

neděle 6. září 2015

Kabátova vesta s perelína límcem

Nevím, jak Vy, moje milé dámy, ale Já již žiji nadcházejícím podzimem.


 Po horkém létě se na něj vysloveně těším. Hlavně na ostrý vítr.  Vítr pro mne představuje pohyb, čerstvost a změnu.


Náš starý dům mi každé ráno dává najevo, že je lepší probouzet se v bavlněném, nikoliv saténovém pyžamu. První sluchové vjemy nepatří již radostnému zpěvu ptáků, ale vytrvalému škrábání hladového kocoura na vchodové dveře. Za plnou misku šťavnatého masa je  schopen nanosit ke vchodu chlupaté a opeřené úlovky z celé vesnice. Denně se potýkám s kily vyčesaných psích chlupů.


Navzdory systematické snaze pana doktora o moje maximální možné znehybnění novou sádrovou dlahou až pod koleno a každodenním injekcím na ředění krve, pokračuji ve stěhování šicí dílničky do přízemí domu.
Nemůžu se nabažit množství světla, místa, výhledu a teplých podlah, který mi nový prostor poskytuje.


Sedím na Kolečkové židli uprostřed prázdné místnosti, přihlouple se culím a do detailu plánuji nejefektivnější rozmístění každého jednotlivého kusu nábytku.


Jak mám méně pohybu, je mi pořád zima. Ve snech se balím do mohérových, kašmírových a vlněných oversize modelů.


Tento týden jsem konečně dokončila dlouhou flaušovou vestu s perelínovým límcem. Jde v podstatě o nepodšitý kabát bez rukávů.


Zvolila jsem si mou nejoblíbenější podzimní kombinaci barev. Flauš v barvě lískových oříšků a k lemování, semiš v barvě červeného vína. Zbyl mi asi půl metr ze semišové sukně se sklady a skládaným sedlem.



Kabátová vesta s perelína límcem

  • Přední díly jsou stříhány včetně velkoryse širokého límce.
  • Klopy formují dva dlouhé tvarovací záševky.
  • Perelínový límec, spadající hluboko přes ramena, je lemovaný stejně, jako přední díly a pasová vázačka.
  • Lemování je široké max. 1,5 cm a je v celé své délce nadvakrát  prošité.
  • Vesta nemá podšívku. Veškeré viditelné švy jsou pečlivě začištěny. Obzvlášť silné švy jsou olemovaný stejným šikmým proužkem ze semiše i z rubové strany
  • V bočních švech jsou vypracovány nehluboké kapsy, aby ne přidávaly zbytečně na objemu v problematických partiích.
  • Vesta se pouze zavinuje. Zapínání zajišťuje pasová, čtyři cm široká vázačka.
  • Spodní záložka  je prošita velkým rovným stehem ve světle hnědé barvě a končí na šíři dvou prstů pod kolenem.


I přes značnou náročnost zpracování jde o další velmi praktickou a chic součást podzimního šatníku. Velmi rychle se obléká a svléká. Díky absenci podšívky a rukávů není nijak těžká. Vzhledem k podílu vlny příjemně hřeje.


Plánuji ji nosit nejen k sukním a přiléhavým šatům, ale  i k upnutým riflím a kotníkovým kozačkám. Lemovanou vázačku klidně nahradím partnerovým koženým páskem v barvě světlé kůže, nebo lakovaným širokým páskem v barvě svařeného červeného vína.


A co Vaše podzimní svršky. Najdete mezi nimi oversize kabáty, vesty, svetry, perelíny ?


Žádné komentáře:

Okomentovat