Prohledat tento blog

neděle 13. září 2015

Šedé šaty se stříbrnou vlnou

Celý tento týden jsem narážela na vodu v nejrůznějších podobách a souvislostech.
Šumění moře jako uklidňující zvuková kulisa. Vytrvalý déšť při cestě na kliniku. Sny o potápění a černých perlách. Sugestivně natočené filmy o tsunami. Inspirativní obrázky zahradních bazénů. Občasné pocity jako bych "šlapala vodu"...


Moje milé dámy, vy přece už víte, že vodu vyhledávám pouze jako osvěžující nápoj a k pravidelné očistě těla.  Plavání, potápění, plachtění a jiné pohyby nad, pod, ve vodě,  mne šťastnou nijak zvlášť nedělají.


Sezení na břehu, pozorování vln nebo pouhé "dělání vln"  mi přijde zábavnější. Cítím v tom pohyb, ladnost, silu, hravost.


Ušít si šaty s vlnou jsem plánovala už dlouho.


Spojila jsem, záměrně, absolutně protikladné materiály. Běžnou teplákovinu a slavnostní samet.


Barevně jsem zkombinovala šedou a stříbrnou barvu.


Šedé šaty se stříbrnou vlnou
  • Zvlášť jsem nastřihla tvarovanou stříbrnou vlnu na přední střední díl a zvlášť zbývající šedé a boční a zadní díly.
  • Šaty nemají žádné tvarující záševky.
  • Díky pružnosti materiálu a střihu do mírného "A" nebylo potřeba ani žádné zapínání.
  • Krátké rukávky byly stříhány společně s jednotlivými díly. Jsou olemovaný šikmými proužky z teplákoviny. 
  • Lehce lodičkový výstřih je začištěn dvojbarevnou podsádkou.
  • Záložka sukně končí v oblasti ohybu kolene

Šaty mají šmrnc. Stříbrná vlna působí plasticky a optická iluze zúžení je vždycky vítána. Hodí se pro běžné nošení ale i méně formální akce.


Já v nich určitě poběžím na autogramiádu mého oblíbeného spisovatele. Vezmu si je do klubu na koncert. Jen, co mi pan doktor osvobodí nohu z toho sádrového krunýře.
Doufám, že již tento týden, jinak se budu"topit " v slzách bezmoci a zoufalství.


No Dobrá, spíš budu " bublat" jako horský potok, a pak "dělat vlny". To je mi bližší...


A co Vy, moje milé dámy, šlapete vodu, topíte se, bubláte, pěníte, vřete, plynete nebo "děláte vlny" jakmile se necítíte dobře ve své kůži ?


Žádné komentáře:

Okomentovat