Prohledat tento blog

neděle 20. září 2015

Úzká sukně s paprsky

Jistě každá z Vás, moje mile dámy,  už slyšela něco o myšlenkových mapách.
S úspěchem je používám, když mi tvůrčí představivost, organizace času i množství práce, finance a drobné problémy  " přerůstají přes hlavu".


Většinou v těchto okamžicích,  je i můj spánek nedostupným luxusem. V hluboké tiché noci s velkým  hrnkem meduňkového čaje, usedám na zem. Připravím si barevné pastelky a  čisté archy papíru. Doprostřed nich, pomocí obrázků nebo slov, zaznačím základní myšlenku. Od této základny pak tvořím paprsky s dalšími a dalšími slovy nebo obrázky, které mi běží hlavou. Někdy mám paprsků pět, často dvanáct. Občas třicet.


Spolu s šitím a vykládáním karet mi tyto postupy pomáhají nezmatkovat, dívat se z nadhledu a spoustu věcí postupně rozklíčovat a konstruktivně vyřešit.


Tento týden jsem po nocích malovala hodně různorodých myšlenkových map. Ve dne pak rozhodovala věci, které nadlouho ovlivní Můj další život. Nevratně se vzdávala  něčeho, abych obratem jiné získala. Opouštěla staré vzorce chování pro nové. Ego bojovalo se syrovou pravdou. Svíravá úzkost a strach vykročit novým směrem, se střídala se sílící touhou " překročit Rubikon" a jednat podle vlastní pravdy oproti  běžně zažitým normám.

S minimem hodin spánku a maximálním počtem paprsků v myšlenkových mapách,  jsem se včera zavřela v šicí dílně a v úplném tichu stvořila model zrcadlející mé momentální rozpoložení.


Na úzkou sukni s vysokým pasem a paprsky na boku jsem vybrala velmi kvalitní gabardén s příměsí vlny a elastanu v antracitové barvě.



Úzká paprskovitá sukně s vysokým pasem

  • Stříhala  jsem zrcadlově dva totožné asymetrické prodloužené díly.
  • Pro paprsky jsem zvolila pravý bok.
  • Paprsky jsou složeny tak, aby na lícové straně směrovali zespoda nahoru.
  • Do levého bočního švu je ručně všitý zip.
  • Pas má vysokou vyztuženou podsádku.
  • Délka sukně je midi.


Paprskovitou sukni plánuji nosit hlavně do práce.  V sychravém počasí s koženou bundou, kožešinovou vestičkou, s pruhovaným svetrem v maxi délce.


Paprsky plní nejen zajímavou estetickou podívanou, ale i  příjemně stahující  funkci v problematických partiích.
Souhlasím, že dobíhat tramvaj by v ní bylo asi vražedné.
Takové sukně ale nosím, když nespěchám a vykračuji si, jakoby za mnou šli tři nejzajímavější muži planety...


A co Vy a  Vaše paprsky, moje milé dámy?




Žádné komentáře:

Okomentovat