Prohledat tento blog

neděle 17. ledna 2016

Saténová halenka s ptáčky

Jakmile mě budí ranní štěbetání našich zahradních opeřenců, nevadí mi vstávat velmi časně. Vím, že bude ten den vlídně.Pokud moje probouzení doprovází pouze zvuk budíku, automaticky přibaluji do kabelky kožené rukavice a oblékám vrstvu navíc.


Pamatuji si, že při koupi tohoto starého domu byl hlasitý zpěv ptáků jedním z ukazatelů, že se nám tady bude žit dobře...


Ptáci, obecně,  pro mne znamenají svobodu a nezávislost. Elegantní kroužení  nebezpečných dravců mne fascinuje. Barevnost ukřičených papoušků mě inspiruje. Každodenní hašteření o semínka slunečnice našeho Karla, Kamila, Kateřiny a Klaudie i jejich početného potomstva mne uklidňuje.


Moje modely s motivem ptactva musí být vzdušné, přiměřeně volné a lesklé, jako peří zdravých ptáků. Nejvhodnějším materiálem pro mě zůstává jednoznačně finančně dostupný satén.  Na rozdíl od luxusnějšího hedvábí se dá prát v pračce.


V letě jsem narazila v obchodě s látkami na černý satén s decentním vzorem ptáčků.
Halenku jsem v metru a půl látky viděla hned. Dokoupila jsem ještě do kombinace lehkou černou riflovinu a strečovou pískovou bavlnu na Capri kalhoty.



Saténová halenka s ptáčky 

  • Stříhala  jsem dva přední díly a jeden zadní díl.
  • V bočním levém švu j všitý 20 cm dlouhý skrytý zip otvíratelný zespodu nahoru.
  • Přední díl má hluboký véčkový výstřih lemovaný dvěma 12 cm širokými vázačkami, které lze zavazovat na velké množství způsobů.
  • Halenka nemá Žádný límec. Zadní díl je v zátylku zakončen posádkou.
  • Rukávy jsou raglánové. Tvarovaný dlouhými záševky v rukávové hlavici a Švu.
  • Záložky rukávů jsou založeny do tunýlku a doplněny o provléknutou prádlovou gumu.
  • Konečná délka halenky končí nad nejširším místem boků.


Halenku jsem dokončovala ještě v neděli ráno před focením. Přes  týden jsem na vlastní model nenašla Čas.



Vypracování vázačky a podsádek mi z klouzavého saténu zabralo více času, než jsem předpokládala.


Výsledek ale stojí zato. Původně jsem si myslela na klasiku, ale volnější střih, hluboký výstřih, zip v postranním švu a rozpustilá vázačka dělají z halenky ležérní kousek, který vypadá velmi chic třeba ve spojení s kůží a kožešinou.


Moje mile dámy, doufám, že jsem Vás lehce inspirovala a těším se na příští neděli...

Žádné komentáře:

Okomentovat