Prohledat tento blog

neděle 31. ledna 2016

Minimalistické šaty s kapsami od Baťi

Na minimalistické modely je moje postava příliš oblá a krátká.
Neznamená to však, že minimalistickou módu nesleduji a občas nějaký model neušiji.


Pokaždé je to pro mne tvůrčí výzva spojená s precizním zpracováním modelu do nejmenšího detailu.


Nyní jsem minimalisticke šaty šila pro svou kamarádku Clarise. Známe se zhruba dvacet let. Obě jsme vystudovaly stejnou školu. Máme stejně staré děti. Jen ona těm svým, po 10-ti letech, pořídila ještě nového bratříčka a pro sebe lepšího manžela.


Clarise má i po třech dětech stále velmi drobnou a dívčí postavu. Nosí převážně sportovní praktické modely. Kvalitní Jersey tricka v podzimních a tmavých odstínech. Značkové jeansy. Funkční outdoorové boty a dlouhé zimní bundy, které by přežily vylodění na Sibiři. Šaty obléká minimálně, bavlněné letní, úplně jednoduché.


Clarise je podzimní typ. Intuitivně si vybírá kousky v odstínech hnědé, rezavé, zelené, bordó.


Já pro ni vybrala velmi jemnou, ale hustě  vázanou mohérovou pleteninu v rezavě červené barvě.


Jako kontrastní materiál na kapsy a detail ve výstřihu jsem použila do lososova zbarvenou koženku z dceřiných vyřazených kabelek od Baťů.



Minimalistické šaty s kapsami od Baťi
  •  mají jednoduchý rovný střih s jedinými tvarujícími záševky v hrudní oblasti předního dílu.
  • Výstřih má lodičkový tvar a v ramenní části je šíře korigována dvojitými koženkovými trojúhelníky.
  • Podsádka výstřihu je zpevněna vlizelínovým proužkem a v šíři 1,5 cm  prošita.
  • Rukávy jsou krátké, lehce v hlavici navolněné a v záložce mají protaženou pruženku.
  • Přední díl zdobí praktické kapsy z losos koženky. Kapsy jsou vypodšívkované rezavým mohérem a jsou i obšity hustým obnitkovacím stehem. 
  • Pozn: zvlnění spodního okraje kapes, zachycené na fotografiích, se oblečením modelu na postavě zcela přirozeně obvodem boků vypne...:-)
  • Spodní záložka je prošita dvojitou jehlou a končí nad koleny.


Mohérové šaty pro Clarise se mi šily dobře. Zdlouhavější byla akorát preparace, předeprání, impregnace a tvarování koženky na pleteninu.
Rovnoměrné posouvání koženky pod šicí patkou mi usnadňoval známý trik s podložením materiálu tenkým papírem.


Je mi upřímně líto, že mojí šťavnaté postavě minimalistické modely nesluší. Přesto si jednoduché tmavé kalhoty ke kotníkům s minimaIistickým nádechem na jaro ušiji:
Jelikož...někdy i Méně znamená vice...zvlášť tam, kde toho je více a mělo by být Méně...


Moje milé dámy, doufám, že jsem Vás opět lehce inspirovala a budu se s Vámi těšit na další neděli ! 

Žádné komentáře:

Okomentovat