Prohledat tento blog

neděle 24. ledna 2016

Twister šaty

Ohňostroj barev, vzor připomínající tornádo,  jednoduchý střih se zajímavým detailem v blízkosti obličeje je to pravé, co chci v zimních, mrazivých měsících nosit.


Znovu jsem se přesvědčila, že i v hodně chladném počasí, jsou jednodílné šaty jednoznačně nejpohodlnější a nejuniverzálnější oblečení pro madame nestandardních postav.


Oblečena jsem během pěti minut, teplé punčochy mohu volit v barvách dle momentální nálady a kožené kozačky v základní černé, hnědé a modré jsou nejlepší zimní investicí.


Materiál šatu je polyester s elastanem a protože jde o částečně umělý materiál, neobejdou se šaty bez saténové spodničky. Společně s twister látkou na šaty jsem koupila hned několik metrů v oblíbených odstínech.


Postupně z nich budu šít spodničky s krajkou, saténovou stužkou, šikmým proužkem, lemovkou a zcela jednoduché s kontrastně olemovaným rozparkem...



Twister šaty
  • Jednoduchý střih se skládá ze zadního a předního dílu s přesahem v krční linii.
  • Zadní díl je začišťěn šikmým proužkem. Konce jsou přeloženy do předního dílu a v ramenní oblasti jsou spojeny s předním Volným dílem v průramcích.
  • Přední díl je širší o cca 10 cm a je volně napojen v oblasti  klíčních kostí na zadní díl. 
  • Posádka předního dílu je široká 12 cm a není záměrně zažehlena, aby nevytvářela ostrý okraj výstřihu.
  • Rukávy jsou dlouhé a úzce vsazené.
  • V oblasti boků je sukňová část mírně rozšířena.
  • Záložka končí v kolenní rýze a je prošita dvojitou jehlou.


Možná jste si všimly, moje milé dámy,  že šaty jsou podobně střiženy,  jako malířovy Šaty. Jsem praktik. Jakmile se mi nějaký střih osvědčí, sklízí u okolí pozitivní reakce, nevidím důvod, proč ho s lehce pozměněným detailem nepoužít znovu.


V tomto bodě se neliším od běžné konfekce....

Do obchodních řetězců s oblečením zavítám většinou v rámci nákupu sezónních doplňků. Pochopitelně si neodpustím své " klasické monitorovací kolečko"....


A pak si i ty doplňky raději buď ušiji sama, nebo přes tvořivé weby objednám u jiných šikovných řemeslníků.

Nepopírám, že mne modely na první pohled střihy a barvami zaujmou. Následné promnutí látky v dlaních mi ve vteřině vysouší dlaně.  Při mé obsesi " kontrolovat vzhled výrobku i z rubu" mám tendence, pokaždé, hledat v kabelce nůžtičky na nehty a odstřihávat zakončovací a jiné nitě. Při přečtení cenovky mi tuhnou rysy a velmi intenzivně vnímám ostrahu obchodu a oko kamery, jak se na mě nesmlouvavě zaměřují...


Chápavě se usměji na všechny strany a obchod s lehkým srdcem opouštím. Žijeme přeci ve svobodné zemi a tam kde existuje poptávka, existuje i odpovídajicí nabídka...

Moje milé dámy, doufám, že jsem Vás opět lehce inspirovala a těším se na další neděli!









Žádné komentáře:

Okomentovat