Prohledat tento blog

neděle 20. března 2016

Puntíkovaná šifonová halenka


Čekají mne pravidelné kontrolní testy v nemocnici. Ať si každý říká, co chce, chvála bohu, za úroveň zdravotnictví v České republice.


Naše nemocnice je takové samostatné město ve městě. Má obrovskou rozlohu a pavilonů tolik, že na jejich označení již nestačí písmena české abecedy.  Moderní obchůdky s rozličným zbožím mohou návštěvníkům areálu nemocnice připomínat bezcelní prodejní zónu mezinárodních letišt.


Přestože na oddělení, kam několikrát do roka docházím, pracuje osvícený, vzdělaný a lidský personál, neubráním se pocitům nervozity a strachu pokaždé, kdykoliv překročím pomyslnou hranici mezi zdravými a nemocnými. Tlak mi vyletí, nekontrolovaně,  do závratných výšin. Dech se výrazně zkrátí. Krok ztěžkne a úsměv, zřídkakdy, doputuje až k očím.


S negativními pocity bojuji požitkářsky.  Nákupem mandlí v hořke čokoládě v prvním obchůdku za vstupní branou. Koupí nějakého humorného čtiva, třeba od Madame Mlynářová...
Největší zbraní ovšem zůstává moje chic barevná garderoba. Naposledy jsem bodovala v twister šatech.


Pro plánovanou jarní návštěvu nemocnice jsem si koupila větší zbytek krémového šifonu a zhruba dvaceti centimetrový pruh černého šifonu s nepravidelně rozsetými puntíky .



Puntíkovaná šifonová halenka

  • Stříhala jsem zvlášť sedlo, zadní díl a zrdcadlově široké rukávy  a přední šikmé díly.
  • Sedlo je na zadní a oba přední díly přišito s dekorativním zřasením.
  • Límec a knoflíkovou légu nahrazuje kontrastní lemování okraje výstřihu a předních dílů šikmým proužkem.
  • Kvůli transparentnosti materiálu jsou všechny švy zpracovány francouzkým způsobem.
  • Velkoryse střižené rukávy jsou nasazeny na rukávovou hlavici výše a jsou v ramenní části dekorativně zřasené.
  • Šířka rukávu je v dolní části regulována prošitou gumičkou a vytváří u zápěstí koketne zřasenou záložku.
  • Délka halenky v zadním díle končí v polovině boků, zkosení předních dílů končí v polovině stehen.

Šifon je na střihání a šití poněkud problematický materiál. Nicméně jeho lehkost a transparentnost tuto nepříjemnost lehce vyváží.


Halenka se dá nosit na více způsobů.


Ležérně uvázáná v pase na uzel. 


Rychlým přeložením jednoho předního dílu přes druhý a vytvořením falešného zavinovacího efektu docílím elegantnějšího vzhledu.

e

Každopádně pro svou variabilitu nošení a optimistický potisk se stane jedním ze základních a frekventovaných kousků mého přebohateho šatníku...


Moje milé dámy, doufám, že jsem Vás opět lehce inspirovala a těším se na další neděli s Vámi ☆★☆

Žádné komentáře:

Okomentovat