Prohledat tento blog

neděle 27. března 2016

Sváteční kabátek

Velikonoce, jako svátek, příliš neslavím. Nejsem věřící a nemám malé děti.
 Už nemusím dny volna trávit nepřetržitým úklidem, vyvářením, pečením mazanců a vymýšlením zábavného programu pro neposedné ratolesti.


S potěšením je trávím sázením  rostlin do venkovních květináčů. Úpravou zahrady na první grilovací party letošního roku. Dlouhými procházkami probouzející se přírodou. Plánováním prázdninových výletů. Návštěvami výstav, divadelních představení a koncertů.


Letos se mi podařilo dostat se, asi po dvou desetiletích , na koncert naší Filharmonie.
Takovou hlubinnou terapii mi neposkytly ani stovky hodin strávené šitím.


Cítím se jako očarovaná. Nevšední atmosférou. Slavnostním prostředím.  Posvátnou úctou hudebníků k dílu Mistrů. Ve fraku oblečeným, absolutně soustředěným dirigentem. Uvolněnými tvářemi posluchačů.
S prvními tóny houslí se začínám propadat hluboko do svého nitra. S nástupem violoncella mi srdeční komory jedou na maximum a v závěrečném defilé všech nástrojů mou hrudí rezonuje vlastní opus.


Toto uhranutí ve mně zůstává po několik hodin, někdy i dní.
Jsem povznesená, vyrovnaná, pozitivní, tvůrčí a hlavně dokážu prospat v kuse celou noc sedm dnů v týdnu.
Také se mi líbí oblékat ve všední dny slavnostní modely.


Bohužel, v mém šatníku chyběl krátký slavnostní kabátek, který by mne ochránil před chladem rozlehlého sálu staré renesanční budovy.


Z domácích zásob jsem vydolovala krémový polyesterový smyčkový úplet.
Jako vhodnou podšívku jsem zvolila matný smetanový šifon, původně zakoupený na halenku.

Slavnostní kabátek
  • Střih je jednoduchý, v trupové části lehce rozšířený do áčka.
  • Žádný límec.
  • Prodloužené krátké rukávy. 
  • Zapínání pouze u krku, na průhlednou maxi patentku.
  • Vrchní ozdoba zapínání, v podobě kožené mašličky je rozmarným detailem.
  • Podšívka je všita i v rukávech.
  • Délka kabátku je do pasu.


Jednoduchý slavnostní kabátek jsem měla za jedno odpoledne ušitý. Jeho délka je proporčně přizpůsobena především dlouhým sukním a šatům.


Ale zkusila jsem ho i s černými gabardénovými kalhotami ke kotníkům a černým rolákem s dlouhým rukávem na podvečerní vernisáži  a vypadalo to stejně dobře.


Miluji modely variabilní, nadčasové a originální. A  pokud si takový dokážu ušít, pak mám naprostou jistotu, že v bezejmenném davu určitě nezapadnu...


Moje milé dámy, doufám, že jsem Vás opět lehce inspirovala a budu se těšit na další neděli s Vámi ☆★☆



Žádné komentáře:

Okomentovat