Prohledat tento blog

neděle 10. května 2015

Jahodové jersey šaty

Co pro Vás, moje milé dámy, představuje Váš Domov?


Pro mne hlavně soukromí, pohodlí, svobodně zařízený prostor, obývaný osobami                    " tančícími ve stejném rytmu".
Taky hudbu, barvy, obrazy, knihy, vůni kávy, měkké pohovky, světlo, zvířata a kus zeleného  trávníku.


Příliš nerozumím, v Čechách rozšířenému zvyku, nosit doma oblečení, které už "má to nejlepší za sebou". Seprané, vytahané, sem tam nepatrná dírka...


Zastávám názor, že právě "ve svém království" mám vypadat, nosit se a cítit jako nezpochybnitelná královna. Nevěřím, že to jde, pokud mám na sobě celý den vytahané tepláky a tričko z doby poporodní.


Nemám na mysli ani uniformu a la Dallas: tvídové pouzdrové šaty, Chanel sako, perly natřikrát omotané kolem krku a na nohách deseticentimetrové podpatky.
Kdyby mi slušely jednoduché plátěné volné kalhoty a pánské košile, nic jiného bych doma nenosila.


Ale Já jsem se narodila pro sukně a šaty, takže je nosím i doma. Ķlidně přes ně uvážu kuchyňskou zástěru, obuji k nim holinky při práci na zahradě a cítím se pořád chic.


Od domácího oblečení požadují maximální pohodlí a volnost pohybu, takže vybírám především jersey a úplety.Tenké na léto, silnější na podzim a jaro a podložené fleecem na zimu. Nekonečná barevná a vzorová paleta je jen dalším příjemným bonusem.


Touha po prvních jahodách mi vedla ruku při výběru barvy modelu.



Jahodové jersey šaty

  • Střih tvoří pouze jeden přední a zadní díl stíhaný vcelku včetně širokých krátkých rukávů.
  • Kvůli absolutní pohodlnosti nemají šaty žádné záševky.
  • Výstřih  podsádka jsou střiženy do hlubšího "V" nenásilně vyrovnacího moje proporce. 
  • Záložky přepadávajících rukávů jsou sešity jednoduchým nejširším cik-cak stehem.
  • 30 cm rozdíl pasu a boků je jednoduše korigován našitím 8 cm dlouhé pruženky ve středu zadního dílu,  v oblasti pasu.
  • Celková délka šatů končí na šířku dvou prstu pod kolena. Záložka je prošitá dvojitou jehlou, díky tomu, šaty neztracejí svou pružnost.


Domácí pohodlné šaty patří mezi nejjednodušší moje modely. Střihem, technikou, časově. Vznikly za jedno krátké odpoledne.


Mám vyzkoušeno, aniž by se pomačkaly, že se v nich dá polehávat na kanapi, válet se v trávě, tančit při vaření, klečet v bylinkovém záhonu, honit zamilovaného psa a lézt po stromech pro vystrašené kotě.


A co Vy, moje milé dámy, cítíte se ve Vašem domácím oblečení jako nezpochybnitelné královny ?


Žádné komentáře:

Okomentovat