Prohledat tento blog

neděle 24. května 2015

Krajkové narozeninové šaty

Zase jsem o rok zkušenější. A stále ve mně přetrvává pocit, že zažívám svobodné a plodné desetiletí.

Hlavu mám plnou nápadů, tělo funkční a srdce uzdravené. Minulost jsem kompletně uzavřela. Žiji přítomným okamžikem a o budoucnosti přemýšlím v širším kontextu.
Zmírnila jsem své požadavky, vypustila nezáživné činnosti a omezila nesmyslné výdaje.
K údivu širokého okolí stále nepostrádám auto, televizi ani obchodní centra.


Vytrvale si plním své sny a cítím se jednoduše spokojeně.
Naučila jsem se říkat bez výčitek "ne, nebudu, nechci, nevím". Taky samu sebe řadit na první místo a dělat si drobné radosti každý den.


Rozhodnutí vrátit se k šití bylo nejlepším rozhodnutím posledních let. Jsem přesvědčena, že i díky vlastnoručně ušitému oblečení jsem se začala o sebe více zajímat, starat a mít se ráda.  Kvalitně oblečena jednám sebevědoměji a okolí se ke mně chová s větším respektem. Přichází ke mně příležitosti, o kterých jsem si nedovolila ani snít...


Letos jsem se už nenamáhala vybírat vhodné narozeninové šaty v obchodních řetězcích. Raději jsem brouzdala po obchodech s látkami a čekala na inspiraci. Našla si mě v podobě elegantní elastické krajky.


Jako podšívka mi posloužil bledě/tmavě  fialový oboustranný elastický satén.
Žádná přeci nevíme, moje milé dámy, kdo nám kdy bude koukat pod sukně...


Je pravda, že zhotovení modelu z krajky, patří mezi finančně i časově náročnější projekty. Ovšem pocit exkluzivity a vyjímečnosti, kdykoliv si v modelu vyrazím, všechny negativa hravě přebije.


Krajkové narozeninové šaty
  • Jsou střiženy z živůtku a široké skládané sukně. Vždy z krajky i saténu.
  • Výstřih živůtku je záměrně decentní a klasicky kulatý. V oblasti výstřihu je spojena krajka se saténovou podšívkou.
  • Dva vysoké pasové záševky v předních i zadních dílech.
  • Pas je zvýrazněn saténovým pruhem, který zároveň kryje spojovací šev živůtku se sukní.
  • Zapínání je řešeno dlouhým skrytým zipem v zadních dílech živůtku i sukně.
  • Sukně skrývá malé praktické krajkové kapsy všité v bočních švech.
  • Záložka sukně z krajky končí těsně pod koleny. Záložka ze saténu v polovině kolen.
  • Šaty nemají rukávy. Průramky jsou pouze lemovány šikmými proužky ze saténu.
  • Veškeré sesazovací švy jsou sešity pružným elastickým stehem.
  • Zip a saténové lemování ze strany podšívky je zpracováno jemnou ruční technikou.

V krajkových šatech se cítím velmi žensky. Vykračuji si v nich pomaleji. Barva modelu mi vhání přirozenou červeň do tváří. Kůže vypadá pružně a zdravě.


Těším se, jak se stanou svědkem celé řady výjimečných a významných událostí, které mne v tomto roce jestě čekají...




A jaké modely, moje milé dámy, oblékáte pro své výjimečné události,Vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat