Prohledat tento blog

neděle 22. listopadu 2015

Kožešinová uzlíková vesta

Je mi zima. Stále. Kdykoliv a kdekoliv. Možná špatná termoregulace, určitě vrozená zimomřivost. Nejspíš moje chronická nespavost a všudypřítomná únava.


Přestože venku padají teplotní rekordy Já se balím do zimního dlouhého kabátu, kožených rukavic  a objemných šálů.


Doma, náš stařičký kotel každé ráno hrdě jiskru zažehne. Bohužel dle vlastního vnitřního termostatu. Spíná při 18,1 stupních a nekompromisně vypíná, jakmile dofuní k 20,3.
V jasné pozici dočasných rukojmích a s vědomím, že by mohlo být i hůř, s mistrem Gasem 28, nijak nevyjednáváme a pokorně se přizpůsobujeme.


Zvířata mají vlastní kožichy. Děti, pokud využívající právě  "mama hotel" , tráví beztrestně volný čas v posteli pod dvěma dekami a vytvořená hnízda jim spolehlivě zahřívají rozpálené notebooky.


Mně nezbývá než se rychle pohybovat. Vařit husté polévky. Péct šťavnaté maso. Pít hektolitry zázvorového čaje a utěšovat se myšlenkou, že nás zaručeně neskolí virová onemocnění...


Jakmile můžu, uchyluji se do vyhřátých studoven knihoven, klimatizovaných výstavních prostor, přetopených sálů kin nebo restaurací s otevřenými krby poblíž našich stolů.


Tak ráda bych chladu u nás doma využila k ušití maxi svetrů pro všechny trpící obyvatele. Leč, zaspala jsem při včasném nákupu pletenin a teď nemůžu žádné, dle svých představ,  sehnat.
Tedy Ježíšek objevil - uvolil se - a kráčí ležérním krokem- , vyzvednout na poštu,  pár zbytků ze světových přehlídek. Já pevně doufám, že mu Dobrá vůle vydrží i při přebírání a placení toho mini balíčku...


Jako správná " madame chic" jsem prozatím sáhla do loňských zásob a vylovila umělou uzlíčkovou kožešinu a polyesterovou podšívkovinu tón v tónu.



Kožešinová uzlíčková vesta
  • Střih se skládal pouze z jednoho zadního a dvou předních dílů.
  • Přední díly mají tvarovací prsní záševky.
  • Zadní díly jsou klasicky rovné.
  • V průramkové části je vesta, záměrně, hodně vykrojena.
  • Podšívka zcela kopíruje vrchní látku. Sešit a byla v jednom sledu. Pouze v ramenních švech, kvůli pohodlnému obrácení, je dodatečné ruční sešití nutné. 
  • Celková délka vesty je tříčtvrteční.


Tentokrát mi zabralo více času uklízení odstřižků látky a závěrečné čištění pana Lucznika, než samotné šití. Červené uzlíky jsme,  celé dva dny,  odstraňovaly z kůže, srsti, vlasů, oblečení, jídla i pití.


 Ušila jsem si jednoduchou, tříčtvrteční, subtilně působící vestu  a nosím ji moc ráda.


Nejraději v kontrastu s lehkými a průsvitnými látkami. Šifonové sukně. Krajkové šaty.  Síťovaná trika...


A jak už je mým zvykem, moje milé dámy, i tentokrát jsem podšívku vesty dozdobila oblíbeným sloganem.  Výhradně na nositelce pak záleží, jak moc si ho nechá pouze pro sebe...



Ať jste i Vy, moje milé dámy, pouze a jedině limitovanou edicí a nikoliv běžnou konfekcí...








Žádné komentáře:

Okomentovat