Prohledat tento blog

neděle 8. listopadu 2015

Transparentní top s předním záhybem

Jako každý pracující člověk mám ráda nepracovní víkendy. Víkendy dobrodružné, budovatelské, poznávací i ty nezbytné udržovací.


S nástupem zimy u mne převládají víkendy hlavně rodinné, gurmánské, kulturní nebo tzv. Válecí... Ty poslední jmenované,  v hektických měsících konce roku, miluji snad nejvíc.


Ty Víkendy, kdy čas nehraje hlavní roli, snídaně, oběd a brzká večeře se spojí v jeden nepřetržitě zásobovaný švédský stůl.
Důležitější je teplo, než světlo. Nezbytné pak huňaté deky, měkké polštářky a velkorysé plochy na sezení a ledabylé povolování...


Ty víkendy, kdy dobře ozvučená náladová muzika, řada oblíbeného seriálu, speciální edice mojí kávy a neodolatelná vůně čerstvě upečené čokoládovo skořicové buchty jsou pro moji pohodu absolutně nepostradatelné.
Taky evolučně zděděné koukání do plamenů. Barvité líčení  historek ze života. Nostalgické listování rodinnými fotoalby.


Žádné složité úpravy zevnějšku. Žádné formální oblečení. Žádné zbytečné zdobení. Pouze pohodlně střižené široké rifle a chic top s dlouhým rukávem ...
 V případě vrozené zimomřivosti, vždy po ruce,  kašmírový  pléd, oversize svetr nebo kožešinová vesta.


Tentokrát jsem ve svých zásobách, při hledání vhodné látky na zcela jiný model,  narazila na transparentní bílou polyesterovou nepružnou látku. Koupena byla v partiové prodejně látek na jihu Francie za necelé euro za metr.


Původně jsem ji zakoupila na lehce nabíranou širokou sukni v midi délce, ale aktuální inspirace mi přinesla obraz praktického,  jednoduchého, ležérního topu.


Transparentní top s předním záhybem

  • Stříhala jsem pět dílů včetně podsádek výstřihu.
  • Tvarování již proběhlo během stříhání,  proto není potřeba žádných záševků.
  • Přední díly v oblasti hlubokého výstřihu jsou na řaseny na délku 5 cm a prošity drobným stehem.
  • Pravý přední díl je ve spodní části o 12 cm širší.  V hrudní části je jeho šířka korigována záhybem na polovinu.
  • Dekolt je zajištěn širokou podsádkou.
  • Rukávy jsou prodloužené, vsazené a úzké.
  • Délka topu je na šířku dlaně a půl pod pasovou linii a záložka je mírně zaoblena

Bílý top jsem si oblíbila.  Především pro jeho schopnost rozsvítit povadlou pleť po noci prokládané vodkou se suchým Martini a dlouhým pobytem v zakouřených prostorách.
Hlubší výstřih usměrňuji různě barevnými  spodními tílky. Dají vyniknout transparentnosti látky.


Nosím ho volně, napůl zastrčený, narychlo podkasaný.... a fakt mě, moje milé dámy, moc baví, jak zcela jednoduchou úpravou docílím  lehce ležérního , přesto chic upraveného stylu.


Díky nemačkavosti materiálu, ani půldenní povalování nezanechá na topu jediný neplánovaný záhyb. Takže se mě nelekne ani kominík, pošťák, nebo dovozce týdenního nákupu.


A co Vaše domácí halenky a trika, múžete v nich, moje milé dámy, bez rozpaků otevírat nečekaným návštévám?:-)


Žádné komentáře:

Okomentovat