Prohledat tento blog

neděle 7. září 2014

Perelína: první perla mého podzimního šatníku

Ani kabát ani sako. Skvělý kus svrchního oblečení pro přechodné období, kterým bezesporu podzim je.

Období, v němž se druhy větru střídají tak rychle, že je jednodušší  je prostě akceptovat. Období, kdy  mi ranní chlad zbarví špičku nosu a plné tváře do růžova a oblíbený termohrnek s čajem se stává nejlepším přítelem na cestě do práce.
Perelínu nosili především listonoši v první polovině dvacátého století,  ale já si v perelínce připadám  spíše jako Sherlockovic děvče...


Nápad ušít si podzimní perelínku vznikl už při loňské návštěvě knihovny. Z regálu
na mne vykoukla prastará Burda s perelínkou na titulní straně. Stačil mi jediný pohled, abych si udělala vlastní představu o látce, barvě, celkové délce a detailech. Titulku burdy jsem si pouze ofotila a nadále pracovala s vlastním návrhem.

Látku jsem použila opravdu kvalitní a doposud nejdražší, co jsem si kdy koupila. Jde o vlnu s kašmírem a po celou dobu šití jsem se opájela její luxusní hebkostí a barvou.

Perelínka je zhotovena ze dvou částí: vesty a samotné perelíny


Vesta
  • Rovný střih bez modelovacích záševků.
  • Zadní díl se středovým švem.
  • Přední díl s přinechanou podsádkou a légou na zapínání.
  • Zapínání je řešeno kovovými patentkami.
  • Průramky jsou střiženy záměrně hlubší s přinechanou podsádkou.
  • Je celá vypodšívkována o stupeň tmavším odstínem, než je základní barva modelu
  • Celková délka je do pasu




Perelína
  • Na vestu je přišita v hrudní části předního dílu.
  • Zadní a přední díl je sešitý v ramenních a vrchních rukávových švech.
  • Zadní díl má středový šev.
  • Límec je řešen 5 cm stojáčkem, chránícím můj krk před větrem a dekorován samostatnou mašlí s drobnou ozdobou.
  • Dekorační poutko na zavěšení je vytvořeno ze staré bižuterie.




Právě tyto drobné dekorační prvky potvrzují, že jsem si po celou dobu šití modelu fakt hrála, fantazie pracovala na plné obrátky a dotýkat se tak luxusní látky bylo pro mne  opravdovým požitkem...




S chic pláštěnkou přes ramena mě zkrátka vrtkavý podzim žádnými splíny nezaskočí...
Navíc mám pocit, že model svým provedením a barvou má přímo omlazující schopnosti.


A co Váš podzimní šatník moje milé dámy ? Jaké perly ukrývá?

1 komentář: