Prohledat tento blog

neděle 6. července 2014

Pastelové letní šaty

Léto, teplo, prázdniny.

Pomalá rána, dlouhé snídaně,  líné pohupování v zahradní síti, čtení zamilovaných románů. Piknikové koše, voda, romantická jízda v lodičce ...

To je moje dovolená. Dovolená plná slunce. Slunce a žluté barvy. Veselých letních šatů.

A protože žadné žluté dovolenkové šaty nemám, musela jsem si je ušít.

Látka, která v  obchodě na mě čekala, nebyla žlutá jako slunce, ale spíše jako miska osvěžujícího citronového sorbetu. Posetá pastelovými květy jakoby patřila do kolekce látek Philipa Jacobse.

Krčila se ve spodním regálu přisouzenému slevněným a zbytkovým látkám. Poslední 3 metry tohoto skvostu za cenu dvojitého cappuccina byly moje.

Fascinovala mě její vaflová struktura, která svou plastičností podtrhovala malbu pastelových květů.


Na první omak se látka tvářila jako bavlna, ale test původu tkaniny, o kterém jsem Vám, moje milé dámy, psala v minulém příspevku a moje všímavá maminka, která má samozřejmě vždycky pravdu, mě přesvědčily, že jde o bavlnu s příměsí umělého vlákna.


  • Komfort při nošeni jsem vyřešila vypodšívkovánim živůtku a ušitím spodničky
  • Hluboký výstřih do "V" prodlužuje můj krk
  • Živůtek je vypasován, tradičně, dvěma záševky na předním i zadním díle
  • Pásek je látkový, záměrně bez spony, uvazovaný na uzel
  • Rukávky jsou krátké raglánové
  • Zip je všitý v zadním dílu živůtku a pro pohodlné oblékaní přesahuje až do sukňové části
  • Sukně je půlkolová vypasovaná také záševky v předním i zadním díle
  • Délka sukně, díky tomu, že není úplně kolová, je delší, než obvykle, cca na šířku dlaně pod kolena
  • Spodnička kopíruje siluetu sukně včetně záševků, v pase je zakončena ozdobnou prádlovou elastickou krajkou. V bočním rozparku je aplikovaná krajka ton v tonu saténové látky. 

"Pastelky" byly včetně konstrukce, nastřižení a ušití hotové za 6 hodin. 
Jednu hodinu navíc si vyžádala samostatná chic spodnička.


Šaty měly premiéru na narozeninové oslavě nejskvělejší mamči na světě. Jasně, že Té mojí...
Plánuji si je vzít i na Letní shakespearovské slavnosti  www.shakespeare.cz 
Do třetice je obleču určitě i na výstavu Timeless Blanky Matragi  www.obecnidum.cz


A ještě jeden narozeninový  "švadlenkový citát" pro mojí mamku ... jako poděkování za milion věcí, které pro mě a mé děti udělala a stále nezištně dělá ...

............ " Maminky jsou jako knoflíčky. Drží věci pevně pohromadě " ..............





1 komentář: