Prohledat tento blog

středa 16. července 2014

Všeználci, vševědové, chytrolíni...a ti další...

Žijí mezi námi. Všude byli, všechno viděli, o všem slyšeli. Vše vědí nejlíp....
Normálním inteligentním lidem stačí jen vědět,  kde to najít. Co ? To momentálně nejdražší na světě.
I n f o r m a c e .  Kdo ví, kde je hledat, nikdy nemůže být neznalý.

Jako vystudovaná knihovnice jsem na informacích závislá. Baví mě je vyhledávat, vstřebávat a dále předávat.

Jelikož blog madame chic cz slaví malinké výročí a to 500.shlédnutí stránky od svého založení,  rozhodla jsem se s Vámi, milé dámy, jako poděkování, podělit o pár informací.
O ty, které mě samotnou inspirují a vzdělávají.

Vyhledávám knihy a učební texty z oboru šití, technologie látek a módy.

Pravidelně navštěvuji  knihovny, antikvariáty, bazary knih, knihkupectví. Čím starší vydání, tím lepší. Moje sobotní výpravy za nákupy knih jsou stejně opojné a návykové jako výlety za látkami.

Představuji Vám moji "svatou pětici"

  1. Šiti krok za krokem z vydavatelství Burda
  2. Pecháček, Milota: Konstrukce střihů výrobků z kožešin a usní pro 1. až 4. ročník SOU : učební text
  3. Pecháček, Milota: Dámské střihy: Kombinovaná soustava/kostýmy a pláště/
  4. Pecháček, Milota :Dámské střihy: Kombinovaná soustava/Halenky, sukně/
  5. Se šarmem pařížanky. Průvodce stylem od Ines de la Fressange a Sophie Gachetové
Knihy konstrukce střihů od Pecháčka vychvalovala i moje lektorka v kursech konstrukce střihů. Jsou vhodné též pro začátečníky, protože jeho nákresy i texty jsou srozumitelné, názorné a velmi nadčasové.

Inspiruji se také časopisy


Elle elle.com a Vogue  vogue.com mají především nádherné fotografie.
Burdu burdastyle.com jsem si dokonce předplatila.
 Bohužel moje disproporce postavy mi nedovolují plnohodnotně pracovat se střihovými přílohami, avšak nadmíru využívám nákresy zajímavých modelů pro vlastnoruční konstrukci střihů. Vyhovují mi i podrobně popsané pracovní postupy šití.

Baví mě sledovat internetové blogy o šití
České žádné nesleduji. Příspěvky se na nich objevovaly nesystematicky.
Ze zahraničních pravidelně sleduji:
  • vintagepatternmarketplace.com profi střihy na prodej od 30.let 20. st. Po současnost
  • tillyandthebuttoms.com  angličanka, která vydala i vl. Knihu o šití. Jde o  uživatelsky příjemný průvodce šitím vl. oblečení.
  • paunett.com italka, která šije prevážně šaty. Její blog je krásně graficky zpracovaný, včetně nákresů modelů.
  • missmake.com američanka, která šití vyučuje. Má velmi názorné příspěvky 
  • bobbinandbaste.com australanka ze Sydney, která se specializuje na šití modelů ze 40., 50., 60. Let.
  • ohhhlulu.com kanaďanka šijíci a prodávající spodní prádlo

moc vám děkuji za Váš čas věnovaný mému blogu a pamatujme si, že
  • Učení je zjišťování toho, co už víme.
  • Činy jsou důkazem toho, že to víme
  • Vyučování je připomínání ostatním, že to vědí stejně dobře jako my. 
  • Všichni máme, co učit, uskutečňovat a vyučovat.



1 komentář:

  1. Ahoj, prave rusim svoj sici koutek - asi mam nejake knizky, ktore by Ta mohli zaujimat. Chces poslat zoznam?

    OdpovědětVymazat