Prohledat tento blog

středa 2. července 2014

Látky vnímám všemi smysly.

Přiznávám, že jsem na chic látkách závislá, tak jako jiný člověk na čokoládě, alkoholu, cigaretách, vůni benzínu, cvičení nebo euro bankovkách.

Nedokážu odolat pokušení dotýkat se kožešiny, sametu, kašmíru, vlny. Vydržím hodiny fascinovaně sledovat malbu na hedvábí nebo vzor výšivky na staré krajce. Uklidňuje mě šustivý zvuk vydávaný dlouhou taftovou nebo hedvábnou sukní při rychlejší chůzi.
Dobrovolně podléhám omamné vůni pravé kůže. Pavlův reflex u mě vyvolává každý vzorek originální látky.


Pro výběr látek na moje chic modely
  • se inspiruji vším, co kolem sebe vidím. Loukou posetých planými květy,  ovocným stromem obsypaným plody, oblohou po letní bouřce, obrázkem v dětské knížce, balicím papírem z dárku, vzorem dlaždice v hypermarketu.
  •  sleduji systematicky internetové prodejny látek třeba  latka.cz, nebo dumlatek.cz.  Levnější látky se dají vybrat na  flex-tex.cz. Naopak designové, zahraniční, exkluzivní látky si můžete prohlédnout tady latkyprovas.cz nebo tady marlen.cz.
Mezi mnou a mými látkami jde o velmi úzký vztah. O důvěrné souznění beze slov.
Musíme si padnout do oka hned. Musím cítit potřebu opakovaně se jich dotýkat. Pochopit skrze jejich strukturu, jak je nenásilně zformovat do chic modelů.
A než se jim budu moci bezvýhradně věnovat, láskyplně je ochraňuji v uzavřené skříni před prachem a vlhkem.


Přestože jsem na látkach závislá, nemám šicí dílničku jimi přeplněnou. Látky nakupuji podle  ● účelu  ● struktury  ● barvy/vzoru . ● ceny.



 


Není  mi líto zajet si pro nadčasovou látku do Rakouska, Německa, Francie, Itálie.
Zároveň nepohrdnu ani návštěvami secondhandů kdekoliv po Evropě

Ještě se mi nikdy nestalo, abych pochybovala o pravosti zakoupené látky. Existuje však velmi jednoduchý fyzický test původu tkaniny.  Mám na mysli ověření, zda je látka rostlinného nebo živočišného původu. Přírodní hedvábí,  kvalitní vlna, bavlna, len...
Stačí ze střižného okraje vzorku látky vytáhnout nitku a přidržet ji nad plamenem. Když vlákno po celé délce shoří a páchne jako hořící papír, pochází výrobek z rostlinné suroviny /bavlna, len/
Jestli-že vlákno pouze doutná a vytvoří zuhelnatělý " škvarek" páchnoucí jako spálený nehet, je surovina původu živočišného / vlna, přírodní hedvábí/


Moje milé dámy, jsem přesvědčena, že všechny si zasloužíme být obklopeny kvalitou a krásou každý den. Protože, čím více se těšíme z pěkných věcí, tím více si upevňujeme sebevědomí a nabýváme přesvědčení, že si ten přepych zasloužíme...




2 komentáře:

  1. Krásně napsané články! Z Vašeho blogu čiší originalita a chuť užívat si života. Jen tak dále, vytrvejte a věnujte se tomu, co Vás baví.

    OdpovědětVymazat