Prohledat tento blog

neděle 29. června 2014

Kalhoty nebo sukně ?


Každodenní dilema současné ženy. I já ho donedávna opakovaně řešila.

Dokud jsem při prohlížení učebnic konstrukce střihů z 60. let minulého století nenarazila na schéma KALHOTOVÉ  SUKNĚ.

Ačkoliv jsem takovou sukni nikdy nešila ani žádnou nikdy nevlastnila, fantazie se rozjela naplno...
Můžu v ní bezpečně jezdit na kole, skútru, koňském hřbetu.
Mohla bych skákat na trampolíně (kdybych se nebála o své kyčelní a kolenní klouby.)
Můžu se na pouti povozit na řetízkovém kolotoči.
Mohla bych vyjet skleněným výtahem do 103. patra chicagského Sears Toweru ... no dobře, to už jsem se nechala trochu unést ...
Ale určitě si kalhotovou sukni můžu přibalit do prázdninového kufru k oblíbeným kytkovaným holinkám a vyrazím do lesa sbírat houby i borůvky. Široko daleko nebude stylovější madame chic...

Po trpkých zkušenostech s posledním modelem jsem k zhotovení kalhotové sukně přistupovala obezřetně.

Do látky jsem tentokrát neinvestovala ani korunu. Použila jsem kvalitní tmavou viskózu s potiskem drobných květů z darované "de mode" zavinovací sukně.

                       
  • Po rozpárání původních záševků a pásku jsem látku důkladně rozžehlila, abych zahladila stopy po předešlých šicích postupech
  • Papírový střih jsem v oblasti nohavic pro maximální komfort hodně rozšířila
  • Nohavice kryjí při vzpřímeném postoji těsně kolena.
  • Pas jsem tradičně vypasovala dvěma záševky v předním a dvěma záševky v zadním díle.
  • Do  bočního švu jsem umístila pro snadné oblékání skrytý zip.
  • Vysoký pas jsem ukončila všitým páskem s knoflíkovou dírkou a zapínáním na "pecka" knoflík.
  • Kapsy jsem záměrně vynechala, abych si zbytečně nezvětšovala objem boků.
Ušito jsem měla za jedno odpoledne.


Výsledek mě mile překvapil. Látka je velmi poddajná. Kopíruje přirozené pohyby těla. V klidovém postoji krásně splývá.

                            

Navíc jsem zažívala úplně rozdílné pocity, než při šití minulého modelu, kdy jsem se hodně s plisovanou sukní natrápila.

Jasný důkaz, že život probíhá v systematicky se opakujících cyklech.  
                "J e d n o u    j s m e    d o l e ,    j e d n o u    n a h o ř e ".

A když se zrovna nedaří je potřeba se Soustředit - Vytrvat - Nevzdávat to - Věřit si

Moje milé dámy, jistě každá znáte ten pocit, kdy i drobná vítezství dokáží s naší sebeúctou divy... přeji si, aby těch drobných vítézství bylo tak akorát pro každou z nás....

Žádné komentáře:

Okomentovat