Prohledat tento blog

neděle 15. června 2014

Šaty na pole, trhy, piknik i zahradní party


Potřebovala jsem si ušít šaty, které mohu vzít v probouzejícím se letním dnu na procházku se psem do polí a obout k nim gumové holínky. Taky jim musí slušet proutěný košík a brouzdání po farmářských trzích. Měly by vydržet odpolední piknikové lenošení na dece a dostatečnou reprezentaci mé maličkosti na vesnické zahradní party.

Představovala jsem si látku lehkou, vzdušnou, jemných barev s nemačkavou úpravou. Ne nutně s květinovým potiskem.

Jakmile prodavačka přede mnou rozprostřela vybranou látku, naskočil mi v hlavě obraz rozkvetlé venkovské zahrady. Růže, pivoňky, hortenzie, plamínek, břečťan, psí víno...

Domů jsem si spokojeně odnášela bavlněnou viskózu v crash úpravě v množství 1 a 1/2 celkové délky šatů.

25 cm široká bordura byla původně natištěná na látku ve vertikálním směru, po celé délce látky. Já však s ní pracovala v horizontální linii.

  • Šaty jsou princesového střihu, aby lichotily tvaru mého těla
  • Díky výše posazenému pasu, moje dolní část těla působí delším a užším dojmem
  • Vypasování na tělo si vyžaduje skrytý zip v dostatečné délce umístěný v bočním švu
  • Nejsvětlejší část látky je použita na nejužši partii těla.
  • Dekolt je vytvarován prsními záševky a hloubka je korigována samostatnou vsadkou.
  • Hluboký výstřih i krátké rukávky jsou lemovány šikmými proužky stejné látky.
  • Rukávy jsou volného "motýlkového" tvaru, aby zůstaly věrny venkovskému pojetí a zbytečně  neobepínály silnější paže.
  • Celková délka šatů je zvolena těsně pod kolena, s ohledem na bezpečné sezení v uvolněných pozicích.

Jako královna si stále připadám ve svých narozeninových puntíkatých šatech, ale už nyní tuším, že tyto "fialky" ze mě udělají princeznu venkovských dobrodružství.




2 komentáře: