Prohledat tento blog

středa 13. srpna 2014

Co právě leží na mém šicím stole...

Modely rozešité, došité i připravené k nastřižení...
právě jsem si zhotovila střih na základní šaty. Chci se pustit do dovolenkových šatů s pracovním názvem " Šaty pro Admirála".  Proč právě pro Admirála Vám, moje milé dámy,  osvětlím v nedělním příspěvku.

Šiji moc ráda a stále si posouvám pomyslné hranice ve znalostech o technikách šití.
Největší výzvou pro mne byly za poslední měsíce ručně plisováné sukně. Názorně jsem se jejich výrobě věnovala ve dvou předešlých příspěvcích: Plisovana sukně: Zkouška vytrvalosti... a v Ručně plisovaná pudřenka....
Ruční plisování vyvolává v mém okolí pozitivní reakce. Od nostalgických vzpomínek tetiček na plisované svatební šaty sedmdesátých let dvacátého století, k praktickým radám prodavaček onejšetrnějším ošetřováni plisovaných oděvů až po konkrétní zlepšovací triky zkušených švadlen na speciální žehlící kartonové šablony.
Na šicím stole mi leží i vlizelín s pevnou plátnovou vazbou v tělové barvě. Sháněla jsem ho zatraceně dlouho. A koupila ho mnohem levněji než obvykle. Používám ho ke zpevnění lehkých, transparentních látek. Například do sedla ručně plisované pudřenky ze šifonu. Perfektně drží tvar a nijak se na těle nekroutí. Při žehlení se mi s ním také lépe manipulovalo než s jemným vlizelínem.

Taky jsem se směle pustila do šití spodního prádla. Propadla jsem díky této nové zálibě i nové závislosti. Galanteriím rapidně stoupají tržby díky mé momentální obsesi pro vzorované pruženky, barevné krajky a atlasové stuhy.
Podařilo se mi přešít i dost konkrétně zakoupených secondhandových modelů. Při každé návštěvě tam najdu hotové poklady. Ať už barevnou paletou, složením látky, rafinovaným krejčovským zpracováním. Nikdy mě nelimituje původní tvar oděvu či velikost.
  • Z pánské mikiny vel. 52 jsem ušila synovi módní úzké tepláky 
  • Ze společenských šatů vel. 48 pro dceru malé černé na maturitní večírek
  • Pro babičku jsem zkrátila a zúžila sako, elastickou vsadkou rozšířila značkové, ale velikostně nevyhovující rifle 
  • Pro sebe zapravuji rukávy halenek, délky sukní a tvary i vzhled svetrů 
Zvláštní místo na mém šicím stole zabírají barvy, fixy, tužky a pastelky na textil, bílá, černá, modrá bavlněná trička. Sahám po nich, když se potřebuji odreagovat od šití,  když  je potřeba vyrobit rychle originální a osobní dárek, nebo když chci jednoduše zhmotnit myšlenku ze snu...



 

Plánuji do budoucna vyzkoušet mnohé další techniky a kouzla s látkami a slibuji, že Vás s těmi nejzajímavějšími budu postupně, moje milé dámy, seznamovat...






Žádné komentáře:

Okomentovat