Prohledat tento blog

neděle 3. srpna 2014

Negližé pro nedělní pohodová rána

A taky pro všechna ta ostatní rána, kdy se probouzíte za zpěvu ptáků a ne zvonění budíku.
Rána, kdy vstáváte tak pozvolna a elegantně, že záda ani kyčle Vám nepřipomenou Váš skutečný věk. A především ta rána, kdy se vykradete z postele s potutelným úsměvem na tváři a při pohledu do zrdcadla řeknete svému obrazu v zrdcadle  "dneska mi to vážně moc sluší ..."

Jako typický skřivan se obvykle probouzím s východem slunce. První hodinu trávím svižnou procházkou s naším psem. 10 minut chůze od domu nám začíná chráněná krajinná oblast. Pokud nezahlédneme srnky, zajíce nebo rodinku divočáka (z bezpečné vzdálenosti), určitě na konci našeho okruhu potkáme "koňáky" vedoucí koně do venkovních ohrad.
Většinou na takových procházkách promýšlím názvy, témata i texty pro blog, rekapituluji uplynulý týden a plánují nadcházející dny.

Po našem návratu vím, že mám pro sebe ještě tak dvě hodinky vítané samoty a ticha. Skočím pod sprchu, obleču své nedělní negližé, uvařím si voňavé nespresso, strčím do trouby croissanty a prolistuji noviny..." What else ..."

A než se probudí zbytek mé drahé rodiny,  mám čas ukázat Vám, moje milé damy, v čem obvykle usedám k nedělní pohodové snídani Já ...


Na celou spodní soupravu jsem koupila 2 metry viskózy s elastanem. Látka je tělové barvy s imitací vykreslených bílých, opakujicich se tvarů.
K sešití jsem použila elastické tělové nitě, pro zdobení bílé pruženky a smetanové krajkové lemovky.
Střihy jsem si, dle vlastních návrhů, zkonstruovala přímo na svou postavu. Konstrukce střihů, včetně třech variací pro spodní kalhotky, mi trvala jeden večer.
Další tři večery jsem věnovala šití jednotlivých částí soupravy.


Kombiné
  • Jde o základní hladký typ
  • Členěná je pouze hrudní část podprsenkovými díly, spodními prsními záševky, výstřihem do pozvolného  "V" a olemováno, včetně průramků, ozdobnou krajkovou  lemovkou.
  • V pase je mírně tvarované delšími záševky na předním dílu.
  • Zadní díl je bez záševků a střižený v jednom kuse
  • Je rozšířené v sukňové části a ukončené opět krajkovou lemovkou.
  • Ramínka jsou samostatně přišita k postranním vrcholům výstřihu a lemovány zdobenou krajkou stejného vzoru, jako výstřih, průramky a spodní lem.
  • Délka je dva prsty nad kolena.

Spodní kalhotky
Jde o tři jednoduché variace, do pasu vysokých, mírně vykrojených kalhotek.
  1. Varianta: ozdobná  bílá pruženka v pasové a nohavičkové části.
  2. Varianta: v předních dílech vodorovně všitá smetanová krajková lemovka, stejný typ, jako u kombiné. V pase je provlečena obyčejná pruženka.
  3. Varianta: decentní ozdobný výkroj v zadním dílu, nohavičková část je vystřižena do obloučků a  hustě obnitkovaná. Pas je prošitý cik cak stehem bílou pruženkou.




Spodnička
  • Je zkonstruována z rovných dílů.
  • Pas je tvarován ozdobnou pruženkou.
  • Spodní lem je tvarován do obloučků a lemován stejnou ozdobnou pruženkou jako 1. Varianta kalhotek
  • Délka je nad kolena

Podprsenky
 zatím jsem se dostala ke zhotovení základní konstrukce podprsenky polovysokého typu. Kurs šití jsem ještě neabsolvovala.


Moje milé dámy, přeji Vám všem pohodové nedělní ráno a pár nerušených chvil jenom pro sebe...





Žádné komentáře:

Okomentovat