Prohledat tento blog

neděle 31. srpna 2014

Tříbarevné šaty s vázačkou

Barvy ve svém životě potřebuji. Vidět je, vnímat, nosit, kombinovat a obklopovat se jimi.

Mnohá životní údobí jsem vnímala skrze barvy. Proběhlo období duhové, růžové, ale i období černobílé, rudé a šedé. Bohužel mě neminulo ani období temna, kdy jsem barvy přestala jednoduše vnímat. Trvalo to déle než velmi dlouho. Ale i Já jsem se jedno ráno probudila a poznala, že temné období konečně odchází...
Barvy se v mém šatníku začaly znovu objevovat. Hodně modré ve všech možných odstínech. Tlumené červené. Základní kousky v bílé, černé, tělové a šedé. Přidala jsem stříbrnou, pudrovou, hnědou. Absenci zelené, oranžové a zlaté považuji momentálně za výzvu...


Hra s barvami mě nikdy nepřestane bavit. Ctím elegantní bílo - černou kombinaci. O víkendech mám oblibenou Červeno - modro - bílou kombinaci. Jako Madame Chic si rozhodně připadám v šedo - červené kombinaci. Do práce často nosím tmavě modro - červenou kombinaci.

Dostala jsem chuť experimentovat a svůj podzimní šatník oživit. Volba padla na tříbarevné šaty s vázačkou.

  • Použila jsem kombinaci barev tmavě modrá- šedá-neonová růžová.
  • Šířky jednotlivých pruhu i barevná kombinace jsou navrženy pro konkrétní typ postavy.
  • Koupila jsem látku lehkou, nemačkavou, netřepivou.tj.100% polyester.
  • Šaty jsou střiženy rovně a bez rukávů. /variabilní kombinace se svetříky a saky/.
  • Jednotlivé barevné pruhy byly sešity do navrženych tvarů předního a zadního dílu a poté jsem s díly zacházela jako s jedním kusem látky.
  • Přední díly jsou vytvarovány hlubokými pasovými i ramenními záševky.
  • Zadní díly jsou tvarovány také dvěma pasovými záševky.
  • V pravém bočním švu je skrytě všitý 25 cm dlouhý zip.
  • Šaty doplňuje 7 cm široká vázačka, dostatečně dlouhá pro mnoho variací vázání.
  • Průramky jsou lemovány paspulkou růžové barvy.
  • Výstřih je decentní, má pouze úzkou podsádku a je ozdoben dvěma protilehlými 1 cm hlubokými sklady, které pomáhají výrazně tvarovat hrudní část.
  • Délka šatů je pod kolena.





Aby se zbytečně nenarušovala barevná kombinace pruhů, šila jsem a prošívala jednotlivé pruhy, pouze barevně totožnými nitěmi. Takový způsob práce vyžadoval přípravu. Dopředu jsem si navinula několik špulek všemi třemi barvami, nechala si je na šicím stole a dle momentální potřeby okamžitě v šicím stroji přehazovala.



V šatech se, navzdory nulové pružnosti a několika hodinovém sezení za pracovním stolem cítím velmi pohodlně. Nemačkají se, spolehlivě drží tvar a při cestě vlakem nemusím úzkostlivě dbát na čistotu prostředí. Jakékoliv nehody během chvilky vyřeším navlhčeným kapesníčkem.

A jaké barvy, moje milé dámy, převládají ve Vašem šatníku? 
A které barevné kombinace patří k Vašim nejoblíbenějším ?





Žádné komentáře:

Okomentovat