Prohledat tento blog

středa 6. srpna 2014

Skica, plánovač, nákupní košík...

Tak vypadá moje běžná příprava k zrealizování modelů, které Vám, moje milé dámy, každou neděli představuji...

Skica - kudy chodím, tudy nosím u sebe malý notýsek, obyčejné čínské pero a zaznamenávám své postřehy, nápady, inspirující tvary,  struktury a propojení barev.
Pak doma překresluji náčrtky i se zamýšlenými detaily do náčrtníku pomocí pastelek progresso. Trochu nostalgie neuškodí... Navíc krásně voní, nelámou se, skvěle se s nimi stínuje a nejsou drahé.


Plánovač - používám ten, který byl už přednastavený v mém tabletu a s podobným pracuji i v práci. Jsem  zaměstnanec s pevně stanovenou pracovní dobou, proto musím čas na zhotovování modelu pečlivě plánovat. Čas pro šití jsem si vyšetřila z hodin, které jsem dřív věnovala nudnému cvičení ve sterilních posilovnách a tupému sledování televize. Od čtyřicátých narozenin se snažím ve svém volnu dělat jen to, co mě baví...


Pak přichází prostor pro shánění materiálu na výrobu. Fiktivní nákupní košík se zaplňuje  látkami, galanterií a pomůckami pro šití.
V první řadě mi záleží především na kvalitě a posléze na stavu mé kreditní karty.
Pomocí internetu porovnávám gramáže, podíl jednotlivých příměsí, vzory, barvy a nakonec ceny látek. V nákupním košíku končí pouze ty, pro které si mohu do dvou dnů zajet do kamenné prodejny, osahat si je a podívat se na skutečnou barvu.



Po ulovení té pravé látky, už začíná vznikat skutečné hmotné dílo. Konstruuje se, stříhá, stehuje, šije, zkouší, opravuje, zdobí, dokončuje, fotí a pak s rovnými zády, zastrčeným břichem a vysoko zdviženou hlavou promenáduje a sklízí pochvala...

Ale vraťme se do reality. Pro měsíc srpen plánuji zrealizovat následující návrhy.




Mějte klidný zbytek pracovního týdne a v neděli se Vám snad pochlubím  
d o k o n a l e     r u č n ě     p l i s o v a n o u    s u k n i    č. 2






Žádné komentáře:

Okomentovat