Prohledat tento blog

neděle 17. srpna 2014

Šaty pro admirála

Hurá, začíná mi zasloužená dovolená...
Dostala jsem pozvání strávit několik nocí pod mostem. Nikoliv ve společnosti svobodomyslných lidí bez domova, ale v botelu Admirál.
Podle fotek interiéru mi připadá, jako by zakotvilo pod mostem dvojče Titaniku, se vším tím tmavým dřevem, polstrovanými křesly, stylovými sofa a lampičkami s cingrlátky...

Stylové prostředí si žádá stylové originální oblečení...
Vodní bublinkové šaty si vezmu na odpolední čaj o páté, ale pro "chic entrée"  jsem se rozhodla ušít šaty nové.

Stěžejní byl tentokrát motiv.


  1.  Předobrazem náčrtku modelu byl tvar malé, líné, říční vlnky
  2. Tvar i velikost vlnek musela být tak akorát, ani moc boubelatá, ani moc drobná, ani moc špičatá, prostě taková, aby se dal motiv dobře vystřihovat a tvarovat
  3. Motiv musel jít naaranžovat na šatech vodorovně, aby mě opticky prodlužoval

Pochopitelně se nabízela řada vhodných lemovek, ale to by bylo pro mne příliš jednoduché a pro Vás, moje milé dámy, nijak zajímavé...

 Nejdříve jsem vyzkoušela jako šablonu použít šálek na espresso, poté víčko od balené vody, nakonec pětikorunu. Česká měna se stala jasným vítězem...




Po zkonstruování střihu šatů, včetně naaranžování motivu, bylo na čase vybrat vhodnou látku. Poštěstilo se mi koupit  bavlnu s podílem lycry v modré a šedé barvě. Jednalo se o zbytky do  1m délky, takže jsem je koupila s 50% slevou.

Než jsem přední díly, včetně navrženého motivu, vyzkoušela jsem na zbytkové látce různé způsoby vypracování vlnek.




Díky skvostným vlastnostem látky, jsem se rozhodla pouze pro podložení motivu vlizelínem, přesné vystřižení každé vlnky ostrými nůžkami, bez dodatečného začistění.
Nastřihané části šatů jsem tentokrat pečlivě kličkovala, po první zkoušce provedla drobné úpravy, přední díly opatrně sešila k sobě tak, aby motiv hezky vynikl.


  • Šaty jsou střiženy do tvaru "A" a nejsou tvarovány žádnými zaševky.
  • Výstřih je méně vykrojený, aby se veškerá pozornost soustředila na motiv šatů
  • Šaty jsou bez rukávů 
  • Průramky i výstřih jsou lemovny šikmým proužkem vyrobeným z odstřižků hlavní  /modré/ látky
  • Šaty díky elasticitě a volnějšímu střihu nepotřebují zip
  • Lem šatů je podložen šedou látkou, jako motiv vlnek a je viditelně prošitý v šíři 3 cm
  • Celková délka oděvu je kratší, kvůli původnímu množství látky, cca o 3 cm 


Šaty jsou opět variabilní, flexibilní a přesně podle mých představ.

Ještě mi zbývá dobalit další kusy námořnického oblečení a Vám, moje milé dámy, slibuji, že zbytek této kolekce, Vám představím v dalším nedělním příspěvku...







Žádné komentáře:

Okomentovat